ערב הראיונות של אופירה וברקו, נפתח אמש עם אמירה נוקבת של ברקו: "הייתי מצפה שאנשי ליכוד שסרחו, יקחו דוגמא מאבי חימי. כשם שהוא הודה שטעה ויתפטר, מצופה גם מהם שיקחו אחריות ויתפטרו". לפיד הופיע אצל אופירה וברקו מיליטנטי מתמיד. בנאום שהזכיר את נאומו המפורסם של צ'רצ'יל במלחמת העולם השנייה: אנחנו נכה בהם (בגרמניה הנאצית) בים, באוויר וביבשה, הודיע לפיד שהוא ושותפיו לאופוזיציה יילחמו בממשלה "המושחתת", בכנסת, ברחובות ובבית המשפט. 

לפיד היה אמש במיטבו ואמר דברים של טעם, בצורה ממלכתית ומבלי להתלהם. אופירה ניסתה לרחרח מה קורה בגוש שלו, ולמה הם לא מאוחדים כאופוזיציה לוחמת, ורק מסתכסכים ביניהם, בעוד הצד היריב מאוחד מאחורי המנהיג ו"עושה להם בי"ס". לפיד לא התבלבל ופשוט ענה לה שהוא לא מושפע מציוץ כזה או אחר של שותפיו, ואין לו כל כוונה לדבר נגדם, כפי שמעולם לא דיבר עליהם, כי מה שהכי חשוב לו עכשיו, זה להיות ממוקד מטרה ולהלחם על הדמוקרטיה שנמצאת בסכנה. 

גילוי נאות. אני עצמי, בחרתי ב"יש עתיד" בבחירות האחרונות, ואחרי ששמעתי את לפיד אתמול, הייתי יותר מבטוחה שבחרתי נכון. ולא שאין לי ביקורת עליו. אני כועסת עליו שהוא לא היה מספיק לוחמני בזמן הקמפיין לבחירות, ונרדם בשמירה כאשר היה צריך לרתום את כל מאמציו על מנת לאחד את השורות מאחוריו, ובמקום להעביר חוקים חשובים כפי שהוא ובני גנץ הבטיחו לפני הבחירות, נכנסו למוד של שאננות כאילו שיש להם את כל הזמן בעולם וגלגל המזלות נוטה לטובתם.

אני כועסת עליו כפי שהייתי כועסת על ילדיי שטעו או פישלו, דווקא בגלל שאכפת לי מהם. לפיד ובני גנץ נזכרו מאוחר מדי לעשות שרירים, ובינתיים איבדו את רסן השלטון, והיום הם נזקקים למחאות ההמונים על מנת לתקן קלקולים שמתרגשים עלינו חדשות לבקרים, כשהקלקול הכי משמעותי הוא ההפיכה במערכת המשפט. 

אני חייבת להודות שאני דווקא הייתי מאלה שלא נכנסה מיד לפאניקה, וחשבתי עוד לתת צ'אנס לממשלה שקמה, ואפילו ניסיתי לשכנע את עצמי שאולי שינויים במערכת המשפט לא יהיו כאלה מחוללי אסון לאומי. אולם, כאשר היועמ"ש מותקפת ומושמצת ונמצאת בדרגת האיום הגבוהה ביותר, כלומר שהיא מאויימת ברצח, אך ורק בגלל שהיא עושה את תפקידה, אז באמת הגיעו מים עד נפש.

וכאשר אותה יוע"משית דורשת מראש הממשלה לכבד את הסדר ניגוד העניינים שבו הוא נמצא והוא מגיב שזה לא מקובל עליו, אזי כל אזרח יכול היום לצפצף על החוק. גם עליי לא מקובל שקיבלתי דו"ח חנייה במקום אסור, או שרק לראשי ממשלה מותר כך לטעון? שלא לדבר על כך שאם ראש הממשלה מפגין זלזול ביועצת משפטית שמייצגת את החוק, למה שבבית הדין הבינלאומי בהאג, לא יזלזלו בחוק הישראלי, אם וכאשר יום אחד נזדקק לסנגר על עצמנו מפני תביעות? 

וכאשר המקצוענים בתחום הכלכלה, כולל אותו בנק להשקעות, אחד הגדולים בעולם, שבנה לעצמו רפיוטיישן של גוף אמין ומדויק, "ג'יי פי מורגן, מתריע שדירוג האשראי של ישראל בסכנה אם הרפורמה המשפטית תצא לפועל, ובנק "ברקליס" הבריטי מצטרף לאזהרות האלה, ואילו הממשלה והעומד בראשה מתעקשים שגם אלף דוחות לא יעזרו, או במילים אחרות: אנחנו לא שמים קצוץ על המומחים, אזי הגיעו מים עד נפש. 

גם לפיד הצטרף למודאגים ממה שיקרה לכלכלת ישראל, ואמר אמש שהממשלה בהתנהלותה המסוכנת בכל הקשור למערכת המשפט, תפרק את החשבון הפרטי בבנק של כל אזרח, ולא יכולתי שלא לחשוב איך ירגישו במיוחד אנשי הפריפריה שרבים מהם בחרו בליכוד, ומצבם הכלכלי לא מזהיר במיוחד, כאשר ההשלכות הכלכליות יפגעו בהם ובמאמציהם להחזיק את הראש מעל המים.

וכאשר מנסים לסגור את התאגיד ולהשתיק את התקשורת, וכאשר אני שומעת קולגות מעולם התקשורת שמפחדים להביע דעתם בקול, אזי הגיעו מים עד נפש, ואני מעדיפה עשרת מונים את הממשלה הקודמת. אותה ממשלה שהואשמה בחוסר משילות וחוסר ביטחון לאזרחים, אחרי שבשבוע האחרון אירע פיגוע טרור נוראי ורצחני מזה שנים, דווקא במשמרת של בן גביר, האקדוחן המפורסם מהמערב הפרוע שאותו כינה אמש לפיד "שר התיק תוק והפיתות", שהשוויץ שרק הוא יכול להחזיר את המשילות.

וכאשר אני שומעת את דני דנון הנוהג לקרא מדף מסרים סיסמאות נבובות, ואומר באחד מערוצי החדשות, שכל מי שמאיים לעזוב את הארץ, נתב"ג פתוח בפניו, שהיא תגובה כל כך עלובה ומעליבה כלפי אזרחים מודאגים, אזי רמת הגועל והבחילה אצלי גוברים.

וכאשר יריב לוין פולט במילים כאלה או אחרות שבעצם המלחמה במערכת המשפט החלה עם הגשת כתבי אישום נגד נתניהו, זה אומר דרשני, בעיקר כשפרקליט המדינה לשעבר לדור שאף הוא הוזמן לאולפן, גיבה את הדברים ואמר שהספין הכוזב והאכזרי כנגד מערכת המשפט החלה, כי העזו להגיש כתבי אישום כנגד ראש הממשלה.

וכאשר שר החינוך החדש רוצה לעשות הפיכה גם במערכת החינוך ולבטל את כל מה ששאשא ביטון ניסתה לשנות בנושא בחינות הבגרות, שבמקומן תלמידים יגישו עבודות גמר מעמיקות במקצועות מסוימים, יוזמה לכל הדיעות מבורכת ואינטליגנטית, ומלמדת הרבה יותר מאשר הקאת החומר במבחני הבגרות שרגע אחריהם לא זוכרים דבר וחצי דבר, אז לכל הרוחות, לאן פנינו מועדות?

ועוד אמר אמש לפיד: מייצרים פה מדינה שמי שמשרת בצבא, פחות חשוב מאלה שלא משרתים, ומי ששומר חוק, פחות חשוב ממי שלא שומר חוק, ומי שעובד למחייתו פחות חשוב ממי שלא עובד. צדק או לא? ברור שצדק. ועוד הוסיף לפיד: "גם אם מנצחים בבחירות, זה לא אומר שמותר לך לבטל את שיטת השלטון הישראלי ולהתעלם ממגילת העצמאות". דברים כדורבנות. 

אני אף חייבת להצדיע לברקו על אמירה מדויקת ישר לפוני: אם נגיע למצב שמספר המפגינים ברחובות נגד הממשלה יגיע לחצי מיליון, זאת לא ממשלה מבחינתי, כי העם אמר את דברו.