בכל העונות הקודמות של משחקי השף, היינו רגילים לראות על המסך ארבעה שפים, כשכל אחד מהם שונה בקשיחותו וברגישותו. ומשום מה, בעונה הנוכחית שהסתיימה אמש (שלישי), ניכר היה כי הקשיחות התמתנה מעט, תחושת ה"שכונה" והאפס דיסטנס הורגשה בכל פרק, ואיך נקרא לזה? "המנה לא מוצלחת בכלל אבל יש פה פוטנציאל אדיר", היה מין משפט שחזר על עצמו לא מעט. מה שכן, לגמר הגיעו מתמודדים ראויים במיוחד, כשכל אחד מהם מתפאר בכישרון יוצא דופן וחלום אחד - לנצח במשחקי השף.

גיא רוזמרין מהנבחרת האפורה של יוסי שטרית ותומר אגאי, תום לוי מהנבחרת השחורה של אסף גרניט ורז רהב, וברברה אבי מהנבחרת האדומה של מושיק רוט ותמר כהן צדק - הם שלישיית הגמר בעונה השישית של משחקי השף - מתמודדים שהיו ראויים להתחרות עם המקום הראשון בגמר הגדול. שלב הסיום נפתח במשימת תפריט מלא - מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח, כשהאתגר הנוסף הוא מנה אחת שחייבת להיות צמחונית.

שלישיית הגמר של משחקי השף (צילום: באדיבות רשת 13)
שלישיית הגמר של משחקי השף (צילום: באדיבות רשת 13)

טועמי מנות הפיינליסטים היו שפים מהשורה הראשונה, כשביניהם הילה אלפרט, תומר טל, אסף גבאי, ירון קסטנבוים ואביבית פריאל. בסיבוב הראשון שכלל מנת פתיחה, המנה של ברברה הייתה האהובה על השפים. בסיבוב השני רמת הלחץ עלתה אך ניתן היה לראות איך בגזרה של גיא, הכל עובד "על מי מנוחות", כשנראה היה שהנבחרת עבדה בכיף ובלי שום לחץ. קצת לפני שנגמר הזמן, הרוטב שהכינה ברברה למנה העיקרית נשבר, מה שכמעט גרם לה להיכשל - אך היא לא נתנה לזה להרוס לה את הרגע והמשיכה בשלה. בעוד שהפיינליסטים הניחו את הצלחות על המסוע, השעון שוב החל לרוץ ושעת הקינוח התקרבה. זהו הסרוויס האחרון לעונה זו של משחקי השף.

מהעיקריות, המנה של גיא הייתה האהובה ביותר על השפים, כשזו של תום הייתה לא פחות טובה, או לדבריו של מושיק רוט: "מטבח צרפתי קלאסי". המנה העיקרית של ברברה שכללה שקדי עגל, הייתה נתונה למחלוקת בין השפים, שכן חלקם קיבלו את השקדים כשהם צלויים במידה נהדרת ואחרים קיבלו אותם כשהם לא עשויים טוב בכלל.

שופטי העונה השישית של משחקי השף (צילום: רשת 13)
שופטי העונה השישית של משחקי השף (צילום: רשת 13)

בעוד שהשופטים טועמים את המנות מעבר לקיר, המנטורים חידדו לפיינליסטים כי כדאי להם לתת את ה"ספרינט" בסיבוב האחרון - בקינוח. המנות האחרונות של המתמודדים נעשו בקפידה ובירידה לפרטי פרטים. הזמן נגמר, המנות הונחו על המסוע וההתרגשות הייתה בשיאה. המשימה האחרונה לעונה הושלמה. הקינוחים כולם היו אהובים על השפים, אך אי אפשר היה להתעלם מהעובדה שהמנה האחרונה של תום, הייתה זו שהרשימה את הטועמים במיוחד.

אך בתחרות כמו בתחרות, יש מנצחים ויש מפסידים - ותום לוי היה הפיינליסט הראוי ביותר לזכות בגמר. השף הבא של ישראל - תום לוי, מהנבחרת השחורה של אסף גרניט ורז רהב.

תום לוי, הזוכה בעונה השישית של משחקי השף (צילום: באדיבות רשת 13)
תום לוי, הזוכה בעונה השישית של משחקי השף (צילום: באדיבות רשת 13)