אני הולך לספר כאן את כל מה שמתרחש ב"חופשה תחת אש", כולל כל ספוילר אפשרי, כדי שלא יעלה בדעת מישהו לצפות בסדרה הזו. אומנם רק פברואר, אבל "חופשה תחת אש" כבר מתמודדת בתחרות הסדרות הגרועות, התפלות והמיותרות של השנה, אם לא תזכה בתואר ה־גרועה שבהן. סיכוייה אגב מצוינים. שימו את הכסף עליה.

ככה זה מתחיל: שלוש משפחות בריטיות נוסעות לחופשה באתר אקזוטי. אם אחת המשפחות מנהלת פלירטוט/רומן עם אב אחת המשפחות האחרות. משפחה שלישית בסדר. מגיעים, יורדים לבריכה, מדריך עושה אגדו דו דו, ואז חוטף כדור בראש. כדורים נוספים מתחילים לשרוק מכל הכיוונים, נופשים נופלים הרוגים, פאניקה, חלק מצליחים לברוח, חלק מתחבאים במלון, הטרוריסטים ממשיכים להרוג.

ואז כמובן צרחות: אבא, אבא, אמא, אמא, איפה הילד שלי, איפה הבת שלי.
יריות. עוד הרוגים.
צרחות: אמא, אמא, אבא, אבא, איפה בעלי, איפה אשתי.
תחילת התאוששות. האמא המפלרטטת מתארגנת עם עובד מהמלון, מתחילים להסתובב כפופים במסדרונות ולחפש ניצולים. ההיגיון הדרמטורגי אומר שיתחילו עימותים עם הטרוריסטים והכף תתחיל לנטות. במקום זה: אבא, אבא, אמא, אמא, איפה הילד שלי, איפה הבת שלי.
האמא המפלרטטת ועובד מהמלון ממשיכים להסתובב כפופים במסדרונות ולחפש ניצולים. לא קורה כלום.
צרחות: אמא, אמא, אבא, אבא, איפה בעלי, איפה אשתי. לא קורה כלום.
האמא המפלרטטת ועובד מהמלון ממשיכים להסתובב כפופים במסדרונות ולחפש ניצולים. לא קורה כלום.
צרחות. יריות. יריות. צרחות. לא קורה כלום.

עכשיו לעובד המלון נמאס, הוא יחסל את הרעים עם רובה (הוא יודע לירות. הוא צד ארנבות בימי ראשון). הוא מזהה אחד מהם. לא יורה עליו. אז לא קורה כלום.

''חופשה תחת אש'' (צילום: באדיבות yes)
''חופשה תחת אש'' (צילום: באדיבות yes)

אמא, אבא, בעלי, יריות, צרחות, מסתובבים כפופים במסדרונות, ואז נחשו בבקשה, קוראים חכמים, מה סוף־סוף קורה? צדקתם: כלום.

הבעל המפלרטט נרצח, הבעל במשפחה הנורמלית נרצח, מגיע קומנדו בהליקופטר, נכנס - לא מתפרץ בדרמטיות בצעקות קליר, קליר - אלא מהדס פנימה בדלת אחת כמו פקיד שמגיע לעבודה, שני המחבלים מחוסלים - לא דאע"ש, לא חיזבאללה, לא בטיח: שני עובדים במלון שפוטרו מהעבודה, סוף אירוע, חוזרים הביתה.

ואז הבלתי ייאמן מתרחש: יש עוד פרק. עכשיו מתמודדים עם הטראומה בבית. מגלים על הרומן, מזדעזעים, משלימים, ושוב לא קורה כלום. סוף סדרה, תודה לבורא. סיכום המבקר: אין כל סיבה ליצירת הסדרה הזו מלבד אולי תקציב שלא נוצל בסוף שנה, או דרישה של המחלקה הטכנית להפעיל את המצלמות שלא יחלידו, או עובדי אולפן שתבעו חופשה באתר נופש ועל הדרך אישור לוועד לצלם סרט. לא לגעת גם עם מקל.

לראות או לוותר: אם נקלעתם לחדר שבו משודרת הסדרה, צאו בשקט מהדירה והתרחקו מהאזור במהירות.