בראיון שכמוהו לא נתן מעולם אהרן ברק מספר על ילדותו בשואה והזוגיות בת 70 השנה עם אשתו, עורך חשבון נפש למול ההאשמות על גזענות, נפוטיזם ויחס מפלה לחרדים, מגיב לראשונה על החלטת בג״צ בעניין אריה דרעי ומדבר בגילוי לב על יחסו לשר המשפטים לוין וראש הממשלה נתניהו. ויש לו גם הצעת פשרה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לראשונה בתוכנית פרק כפול (70 דקות) - העונה החדשה של "פגישה עם רוני קובן" תשודר מהערב, בשעה 21:15 ב-כאן 11 ובדיגיטל כאן BOX.

בהצצה לגולשי "מעריב אונליין" אומר קובן: "שוחחנו עם כמה אנשים לפני הראיון איתך, שוחחנו גם עם נעמי לויצקי, מי שכתבה את הביוגרפיה שלך 'כבודו', היא סיפרה שלפני 20 שנה, היא הפצירה בך שאתה  חייב למנות לבית המשפט העליון שופט ממוצא מרוקאי, ואתה ענית לה ש'כרגע אין שופט ממוצא מרוקאי  מתאים לתפקיד'".ברק משיב: "הגישה שלנו הייתה, והיא העדיין היום אותה גישה, שלבית המשפט העליון צריך למנות את השופטים הטובים ביותר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

כל השופטים האשכנזים היו הטובים ביותר? הרי חלק מהם בטח היו בינוניים, באמת אני שואל אותך איך לא היה מרוקאי אחד מספיק טוב בשביל בית המשפט העליון?
"אבל היום. לא מרוקאי אבל, מה שנקרא מזרחי. היה שופט מני, שהיה מההרכבים הראשונים ביותר. היה השופט כהן, יהודה כהן, היה השופט מזוז. היו, זה לא שלא היו. נכון, הם היו מיעוט".

ואתה לא מבין את הכאב של אנשי ש"ס מסתכלים על בית המשפט העליון ומדברים על ייצוג והם לא רואים שם את עצמם?
"אני מבין ואני מצר על כך, אבל אני לא חושב שבית המשפט העליון, צריך לייצג את החברה הישראלית. הוא צריך לשקף את החברה הישראלית

תוכנית הראיונות זוכת פרס האקדמיה חמש שנים ברציפות, "פגישה עם רוני קובן", חוזרת לעונה חדשה ב-כאן 11 ותפתח את העונה החדשה בריאיון עם הפרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר. אהרן ברק מדבר בגילוי לב על החרדה שלו מפני המהפכה המשפטית שמוביל שר המשפטים, יריב לוין, והתמיכה שלו בעסקת הטיעון עם נתניהו.

מגיב לראשונה על החלטת בג"ץ למנוע מאריה דרעי להתמנות לשר והטענות של תומכי ש"ס נגד גזענות אשכנזית של בית המשפט ("לא מצאנו שופטים ממוצא מרוקאי שמתאימים לכהן בעליון"). הודף את הטענות על יחס מפלה לחרדים ועל נפוטיזם. הוא מספר שיודע שהגיע לסוף ימיו, וכי הסיבה היחידה שנותרה לו להמשיך ולחיות היא האחריות כלפי אשתו אלישבע שאותה הכיר בגיל 15 ולה נשוי 70 שנה ("כמו שאהבתי אותה כשהתחתנו – אני אוהב אותה עכשיו ואוהב אותה עד סוף חיי").

התוכנית "פגישה עם רוני קובן" היא תוכנית ראיונות אינטימית, אישית, שמייצרת מפגשים יוצאי דופן עם דמויות בולטות בחברה, בתקשורת ובתרבות הישראלית. בתוכנית השנייה בעונה החדשה יגיע להתארח הקומיקאי אדיר מילר.