אז יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות. הטובות: בשבוע האחרון נפטרנו מאחד האסטרטגים הכי גדולים של העונה, וכנראה גם ממי שהיה מיועד להיות "האסטרטג הנבל" של העונה. החדשות הרעות: לתפקיד עלול להיכנס לאט לאט "אסטרטג נבל" חדש, ולא בטוח שכולנו נתלהב מכך.

הנתונים נחשפים: לא תאמינו כמה עוקבים עלו למאיה קיי בזכות "הישרדות"
הישרדות איחוד או מאוחד? מה שבטוח: הבחירה הגורלית שייכת לרומיאו ויוליה

אבל קודם כל, בפרק הזה הציגו לנו לצערנו הרבה מאוד דברים די מיותרים ולא כל כך מרתקים לצופה הממוצע: משימת פרס על מכתבים ותמונות מהבית, קבלת החפצים עצמה, שיחות עם שליח דואר (למרות שתודו שאין כבר כאלו שיחות בימינו) וקייסי מתלהבת מהנוף בפסגת ההחלטות. אבל, היה משהו שכן חשוב לשים לב אליו, והוא דווקא הרבה יותר מעניין. 

כבר בפעם שעברה כתבתי פה על גורלם של "רומיאו ויוליה" של העונה (טל ומאיה) שבאים משבטים נפרדים אך עם רצונות משותפים לשניהם. בינתיים נראה שהעניין הזה מכה בטל במיוחד כאשר הוא נאלץ לבחור עם מי הוא רוצה להמשיך את המשחק, מאיה או גל. אולי חלקנו נעצור פה ונשאל 'רגע, אבל למה שלא ילך עם שתיהן?'. שאלה מצוינת. התשובה: מישהי מביניהן מתנהגת באינפנטיליות ולא מוכנה שהשנייה תיכנס לה לטריטוריה. למרבה האירוניה, דווקא גל שגדולה מטל ומאיה בעשור, מתנהגת כאילו היא קטנה מהם בעשור. 

גל רובין בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
גל רובין בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

בשל כך, טל נדחק לפינה בעייתית לאחר שהוא סורב כשניסה להציע ברית מרובעת בינו, גל, מאיה וסהר. אם הארבעה היו ביחד, אז למעשה סהר ומאיה היו צריכים להתנתק מקייסי וכל מהלך ההצבעות שלהם ייראה אחרת. במצב הנוכחי, השבטים לשעבר נשארים כרגע פחות או יותר ביחד בבריתות משלהם.

מה שמשעשע הוא שדווקא הציר הזה שנוצר בינו לבין מאיה, משפיע על כל המהלכים של כולם בשל כך שהם "הגשר המחבר" בין הבריתות של השבטים לשעבר. כרגע לא בטוח לאן כל הדבר הזה ילך, אבל כן בטוח שבדרך מישהי מהן הולכת להיפגע. והוא? תכל'ס הוא לא עשה שום דבר רע לאף אחת מהן, והוא רק רצה להתקדם במשחק יחד עם שתיהן, כנראה אפילו עד המושב המשולש בגמר.

קייסי בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
קייסי בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

נקודה נוספת ששווה להתייחס אליה מהפרק הזה, נדידתה של קייסי למחוזות פחות נעימים. אני מודה שמתחילת המשחק ממש נהניתי לצפות בה, היא לא הייתה משויכת לאף ברית ובאמת פעלה לטובת כל השבט כמעט בכל מהלכיה עד האיחוד. אמנם, מכאן ואילך הדברים קצת השתנו, קייסי הפכה להיות מעט יותר לוחמנית ואולי מעט יותר חצופה בישירות שלה. יש משהו שקצת גורם להרגיש כאילו היא עלולה למלא בקרוב את התקן של "האסטרטג הנבל".

מבחינתי קייסי תישאר לעד בעונה הזאת אסטרטגית פיקחת מאוד, ומציגה יכולות מרשימות של ניתוח המשחק. עם זאת, החשש שלי הוא שכעת זה נודד למקומות פחות נעימים והיא מרשה לעצמה יותר. הבעיה שאנחנו עלולים לאהוב את זה הרבה פחות.