"סיירת מטכ"ל", סדרת התעודה שיצרו עמרי אסנהיים וגלעד טוקטלי, תשדר הערב (שני) את הפרק האחרון, שיחשוף לראשונה את הקלטות הקשר מהמבצע האחרון של סא"ל עמנואל מורנו שנהרג במלחמת לבנון השנייה

בתיעוד שישודר הערב ניתן לשמוע את ניסיונות מסוקי הקרב להגיע לזירת ההיתקלות על מנת לחלץ ולפנות את הכוח. "תן לי תמונת מצב" מבקש ברשת הקשר טייס מסוק החילוץ דני שיפנבאור. "מה שהכי חשוב לי זה מיקום – וחמש דקות אני נמצא אצלך. כשתהיה מוכן, אני בא לקחת אותך".

"מפקד במצב כזה אמור לא לחשוב מי נפצע, לא לחשוב איך זה קרה לנו, הוא צריך להתעסק עכשיו במשימה", אמר בריאיון לאסנהיים הרמטכ"ל הרצי הלוי, שבעבר פיקד על היחידה. "איזה אויב יש עכשיו באזור שאני יכול להרוג אותו כדי שהכניסה שלו והניתוק שלי יהיו הרבה יותר קלים וחלקים".

כזכור, מורנו פיקד על צוות של כמאה לוחמי סיירת מטכ"ל, שנכנסה לפעילות באיזור בעלבכ זמן קצר לאחר שנכנסה לתוקף הפסקת האש עם חיזבאללה ב-2006. למרות שהידיעה על נוכחות החיילים באזור דלפה לתקשורת הלבנונית ולאוזני חיזבאללה, התקבלה ההחלטה שלא לבטל את הפעולה. 

בתום המשימה, שהוגדרה במטכ"ל כהצלחה, הותקל הרכב שבו נסע מורנו, והוא ולוחם נוסף נפצעו באורח קשה. הוא מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן, במהלך ניסיונות החילוץ האווירי.

הסדרה "סיירת מטכ"ל" הינה סדרה דוקומנטרית בת ארבעה פרקים, המביאה למסך יותר מחמישים מרואיינים הישגיים, חומרי ארכיון בלעדיים, ושחזורים מרתקים מגוללת את סיפורה של היחידה, מתארת כיצד התכתבה ההיסטוריה שלה עם צמתים היסטוריים של ישראל, ומנסה להסביר כיצד הפכה יחידה צבאית מובחרת למפעל לאומי למנהיגות פוליטית, ביטחונית ועסקית.