אל הפרק האחרון נחתנו אחרי מאבק עיקש שהצליח לחברי השבט - הדחתה של נטשה. מודה שלא ממש האמנתי שיהיה נגדה שוב רוב ואפילו היו לה ולאבירן כמה קלפים בשרוול שפעלו לטובתם, אבל מה לעשות שמועצה נוספת נגד נטשה הייתה בשבילה אחת יותר מדי. ומכאן, נותרו המתמודדים עם מספר מצומצם של שבעה חברים בלבד. כולם מריחים את הגמר, מתקרבים אל הרגע הנחשף ובעיקר מנסים להפריד כלשונם "בין הרגש למשחק".

פרסום ראשון: הפגישה הסודית של אבירן שמואל והפקת "הישרדות"
"בגלל זה הגעתי לאן שהגעתי והוא לא": אלית מוסאיוף על המילים הקשות שאמרה על גיא שיקר

עם זאת, לאחד מהם זה חד משמעית לא עבד וגם לא יעבוד יותר. טל מורד. מחויבותו של טל הייתה מתחילת המשחק לגל רובין. אך כידוע לכולנו לצמד נכנסה מישהי חדשה, מאיה קיי, שנראה מהצד שטל החליט שהיא חייבת להיות בברית עם כל מי שאיתו. אולם, לא ככה פועלים הדברים, וכל חברי השבט הבינו שמאיה, שלא באמת עשתה משהו דרמטי במשחק, תיאלץ להיות המודחת הבאה.

מאיה קיי וטל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
מאיה קיי וטל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

המהלך הותנע על ידי אלית ואבירן ששמו למאיה בפסגות הגורלות פתק במועצה הקרובה, וכן על ידי גל שגרמה אפילו לחבריה הקרובים של מאיה (סהר וקייסי) להבין שהגיע השלב במשחק שהיא חייבת ללכת. מה שהדהים אותי, זה שכולם חושבים אסטרטגיה ומנסים להבין מה לעשות במועצה הקרובה, פרט לאדם אחד, מאיה בעצמה.

בעיניי, דווקא זה מוכיח יותר למה מאיה היא זאת שצריכה להיות מודחת במועצה הבאה. היא חיה בשאנטי, קונה את זה שהשמות של כולם היו בפסגת הגורלות אבל רק בה "איכשהו" לא בחרו, וגם חושבת שאין לסהר וקייסי שום סיבה עתידית "להתהפך" נגדה. אני בטוח שאין צורך להסביר למה כן יש להם אינטרס לעשות את זה, ודווקא הראייה הצרה שלה היא זאת שמוכיחה שמאיה היא מתמודדת שהגיעה רחוק מדי ביחס ליכולותיה האסטרטגיות במשחק.

טל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
טל מורד בהישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

דבר חשוב נוסף, אני יכול להבין את טל. אם נהיה כנים בסופו של דבר הוא החליט להכניס את הרגש למשחק כי מה שהכי חשוב לו מחכה בכלל בחיים האמיתיים. לעומת זאת, לגל לא מחכה משהו כזה בעקבות רגש מסוים, ואין לה שום אינטרס שטל יפגע בה, או בחברי שבט מסוימים שיכולים לשבת לידה בגמר, כשהם לא מספיק אהובים ולמעשה יעניקו לה את הניצחון מהמושבעים.

לסיכום, השילוב הקטלני של הרגש כאן פוגע בטל מכל הצדדים. להערכתי, זמנה של מאיה במשחק קצוב ויסתיים בקרוב, ואם לא, זה יהיה מפתיע מאוד. בכל מקרה, אם המשחק עדיין חשוב איכשהו לטל, הוא צריך לחשוב על הדברים היטב, כי אם הוא יפגע בעצמו בהתנהגותו לאחר שתודח או במועצה הקרובה סביב הנושא, אין שום דבר שיכול למנוע את זה שחברי השבט לא יתעוררו ויגלו שגם הוא, מועמד רציני מאוד שיכול לקחת מהם את הפרס הגדול.