"ממשלת בנט היתה בדיחה", הכריז אמש דני דנון באולפן של אופירה וברקוביץ'. ההתבטאות האומללה הזו כשלעצמה היא בדיחה לאור ההישגים הלא מרשימים עד כה של הממשלה הנוכחית, ודנון נשמע כמו אותו תלמיד בית ספר שקיבל לדקלם טקסט בהצגת סוף שנה, וכמי שלא מאמין לעצמו.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לרגעים הוא נראה כמו חיה לכודה שאינה יודעת לאן להימלט מכל השאלות הקשות שצמד המנחים הנחית עליו, וכל מה שהצליח להנפיק היו תשובות דחוקות ומגומגמות שלא תואמות את העובדות, שהוא מודע להן היטב בסתר ליבו. 

ואם בבדיחות עסקינן, בתקופה לא מבדחת זו, אחת מהן היא, שכאשר העולם נדהם ומשתומם לנוכח הדמוקרטיה המפוארת של ישראל שעומדת לפשוט את הרגל, דנון שולף משרוולו משפט כמו: העולם היום מעריך ומכבד אותנו יותר.

מאיפה הקרצת את ההמצאה הזאת? ראש הממשלה שלך אפילו לא הוזמן עדיין לוושינגטון, בעוד בנט, תקופה קצרה אחרי שהפך לראש ממשלה, הוזמן לבית הלבן. איך אתה מעלה על דל שפתיך שטות שכזאת, כאשר עומד ראש הממשלה לצידו של הקנצלר הגרמני, והאחרון רומז לו באופן ברור ביותר שהוא מודאג מהשינויים במערכת המשפט הישראלי.

או איך אתה מסוגל לעוות את המציאות, כאשר אישים בכירים בממשל האמריקאי, לא מעוניינים לפגוש את סמוטריץ', שר האוצר בממשלה בה אתה תומך, אחרי ההתבטאות חסרת האחריות שלו על מחיקת חווארה, והתיאור הציורי של השגריר האמריקאי בישראל, שהוא היה זורק את סמוטריץ' מהמטוס. שלא לדבר על צרפת שיצאה נגדו בגינוי חריף ובעצם אמרה שהוא פרסונה נון גרטה. אז היכן כל האהדה כלפי ישראל, שאתה דני דנון מדבר עליה? זאת הבדיחה האמיתית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כאשר אופירה, כמעט בזעם בלתי עצור ובאומץ יש לציין, צולפת בך שהממשלה עליה אתה מרעיף שבחים לא משכנעים הצליחה בחודשיים בלבד מיום הקמתה "לשרוף את המדינה", או כאשר היא מבקשת ממך לציין דבר אחד טוב שהממשלה עשתה, דבר אחד בלבד, וכל מה שיש לך להגיד הוא שלא נדאג, הכל יהיה בסדר, כי החוקים שמטרידים את רובנו ממילא עוד לא חוקקו, זאת הבדיחה האמיתית, כי מדבריך נרמז שגם אתה לא שלם איתם.

אז תחליט: האם הם טובים או מזיקים? האם אתה שייך כמו רוב חברי הליכוד ל"מנזר השתקנים" כפי שכינה אותם ברקו, שמפחדים לפצות פה כנגד ראש הממשלה, ששכח מאיזה צד אוחזים במושכות על מנת שלא יישמטו מידיו, ומאפשר לשני "משיחים קיצוניים" שמחה רוטמן ויריב לוין לאחוז בגרונו ובגרונה של מדינה שלמה. 

איך יהיה בסדר, דני דנון, כאשר מומחים בכלכלה בארץ ובעולם, כולל אפילו הכלכלן הראשי של פורום "קהלת", צופים סכנה לכלכלה הישראלית בעקבות ההפיכה, ואתה דני דנון מקשקש לנו על כמה הממשלה מוצלחת כי היא כבר גיבשה את התקציב השנתי, שדרך אגב, לא דווח עליו בשקיפות מעוררת הערצה, אלא גובש כמעט בהסתר ובהשתקה. זאת הבדיחה האמיתית.

כאשר אופירה שואלת אותך דני דנון, למה נתניהו מפחד שיריב לוין יתפטר, "שיתפטר ו"סלאמת" לדבריה, במקום לענות ישירות לשאלתה, אתה מסיט את הנושא לפיגוע שקרה השבוע, ומזהיר את האויבים שלנו, כמו חיזבאללה, שלא יעזו להתעסק איתנו. זאת אחלה בדיחה. יודע למה? כי כולנו יודעים, גם חיזבאללה עצמו, שנתניהו, במצב המעורער שקיים היום במדינה, יהסס לחרחר מלחמה, בנוסף לכל הצרות והירקות האחרים של המרק המעופש שהתבשל לנו כאן מאז יצאה ההפיכה המשפטית לדרך. 

ואם נחזור לאותה אמירה שלך דנון על ממשלת בנט שהיתה "בדיחה", להווה ידוע לך, שבסקר שפורסם אמש בחדשות, הליכוד נחלש, והמחנה הלאומי עליו נמנים בני גנץ וגדעון סער, אישים שהיו חלק מאותה ממשלת בנט שהיא בדיחה בעיניך, מתחזק משמעותית. הסקר אף שיקף געגוע לממשלת בנט שלדעת אותו ציבור עבדה יותר עבור העם והמדינה מאשר הממשלה המכהנת. אז הבדיחה על חשבונך. 

רוצה לשמוע בדיחה נוספת והפעם באמת מצחיקה? באחת הכתבות דווח שזאב אלקין סיפר שנתניהו הביא את בן גביר ואת אורית סטרוק, אנשים שמסמלים את הימין על מלא, להצביע נגד החוק להחלת הריבונות על בקעת הירדן, בעוד הוא עצמו ישב בכנסת ולא בא להצביע. במילים אחרות, שלח את שליחיו וגלגל את האחריות לפתחם. אני מודה, שאפילו צחקתי בקול.

בדיחה מצחיקה נוספת, היא המינויים המוזרים של ראש הממשלה שהפקיד משרדים חשובים בידי אנשים לא מקצועיים ולא מנוסים. ראה ערך בן גביר, או סמוטריץ', מחייה השפה האנגלית החדשה.

אולם הבדיחה הכי עצובה וכמעט טראגית, היא העובדה שראש הממשלה בזמן שמפלגתו זכתה בבחירות, הבטיח שהוא יהיה ראש הממשלה של כולם, ועכשיו ה"כולם", לא כולל חצי עם שיוצא להפגין ברחובות עם ילדיו, מפסיד ימי עבודה, זועק את כאבו, ומוכן להישלח למעצר ולהיפצע עד זוב דם למען הדמוקרטיה.