חברת yes חשפה אמש במסיבת העיתונאים המסורתית, למעלה מ-40 הפקות מקור ישראליות חדשות שיעלו השנה על המסך: סדרות דרמה, קומדיה, דוקו-ריאליטי, סדרות תיעודיות וכן סדרות לילדים ונוער. השחקנית והזמרת יעל אלקנה, שמשתתפת בסדרה "הטבח" סיפרה בראיון ל"מעריב אונליין" על מה שמצפה לנו בעונה השניה, הניצחון הבלתי צפוי ב"הזמר במסכה" והביעה דאגה לעתיד המדינה בעקבות הרפורמה המשפטית המתוכננת"

"אנחנו באירוע היח"צ של 'יס' לקראת הסדרות החדשות של 2023 ויש למה לצפות".

למה יש לצפות ממך?
"אני משתתפת בעונה השניה של בטבח, שחיכינו לעונה הזו המון המון זמן והיא יצאה לא פחות ממושלמת. ומצטרפת אלינו לקאסט, יש לנו אס השנה, דנה פרידר המדהימה שהולכת לעשות תפקיד מדהים. העלילה מסתבכת והאוכל יהיה טעים".

בלי ספויילרים, מה תוכלי לספר לנו?
"בלי ספויילרים, אני יכולה לספר ששרה, הדמות שלי ב'הטבח', שנתיים אחרי שנגמרה העונה הראשונה מתחילה בזוגיות, זוגיות חדשה ולאט לאט הדברים הולכים ומסתבכים".

את משחקת ועושה דברים נורא מושקעים אבל דווקא נורא נורא זוכרים את 'הזמר במסכה'. איך מתמודדים עם ה'בום' הזה של החשיפה בערוץ כל כך מרכזי
"קודם כל, זה היה נורא מפתיע, לא ציפיתי לכל כך הרבה תשומת לב סביב הדבר הזה, אבל אני רק נהינת מזה. אני מרגישה שזו אחת החוויות הכי הכי טובות שעשיתי בחיים, ממש מתנה שנתתי לעצמי וזה גם פתח לי הרבה... זה פתח לי עוד עולם ומזה אני מתרגשת".

רבים הכירו אותך כשחקנית, אפילו לא ידעו שאת שרה
"שזה די מפתיע כי אני זמרת לפני שאני שחקנית, אני באתי ממוזיקה, ממחזות זמר, אבל הדברים קורים כמו שהם צריכים לקרות וזה כיף שזה ככה".

איך זה הרגיש לנצח זמרים מוכרים עם וותק
"הזייה. הזייה לא נורמאלית. הזמרים המדהימים שיש שם, כבודם במקומם מונח וזה רק היה כבוד לחלוק איתם במה".

מי היו האנשים שכן ידעו שזו את?
"רק הסוכן שלי ובעלי כפרה עליו"

כמה פנו אלייך, אמרו 'זו את, זו לא את?
"זה הדבר היחיד שהתעסקתי איתו בתקופה הזו - להכחיש. כל מי שהיה סביבי, זה הדבר היחידי שדיברו איתי עליו. בהתחלה זה באמת היה כיף ואז זה נהיה קשה מאוד, גם להסתיר. גם המשפחה שלי שלא ידעה באופן ודאי - ידעה. אז זה כל ארוחה, כל מפגש, זה הדבר היחיד שדיברו איתי עליו. אבל עברנו את זה בשלום".

בואי נעשה הדגמה - אני הולך ברחוב ואומר: 'היי, יעל, זאת את העכבישה'
"לא, זאת לא אני. אני זאת לא העכבישה".

אני לא בטוח שהראית את כישורי המשחק הכי טובים שלך עכשיו
"באיזשהו שלב נהיה לי קשה לשקר, נהיו לי טיקים. 'לא, זאת לא אני באמת ככה".

אנחנו נמצאים באירוע משמח, בזמן שהמדינה בוערת ויש מחאה. את מרגישה עם הציבור שחושש לעתיד הדמוקרטיה
"קשה לי מאוד, זו תקופה שהיא קשה לי מאוד. אני חושבת שבניגוד למחאות שהיו בעבר, ושינויים שהיו בעבר, וחוסר הסכמה בתוך המדינה שלנו, זה משהו שיש תמיד, אבל אני חושבת שהפעם מה שקורה מצליח אותי באופן אישי להפחיד, זה פוגש אותי במקומות שלא דמיינתי שזה יפגוש אותי. אבל אני מקווה ש... אני לא רוצה להגיד מה צריך לעשות בגלל שאני מבינה שיש שני צדדים למתרס, כולנו בצד של הדמוקרטיה. אני מקווה שיעצרו רגע סוסים, שתהיה רגע עצירה, אני באמת מאמינה בזו ומקווה שלשם זה ילך".