יוסי אלי, כתב חדשות 13, הותקף אתמול במהלך סיקור הפגנת תומכי הרפורמה המשפטית בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה לאחר שאובחן עם שבר בצלעות וחשש לפגיעה בטחול. גם הצלם אבי קשמן, נחבל בראשו במהלך העימותים. 

בחדשות 13 מסרו כי "כצעד מונע ובשל החשש לפגיעה בעיתונאים החליטו בחדשות 13, להצמיד שני מאבטחים לצוות שבסך הכל בא לעשות את עבודתו בשטח. חדשות 13 מאחלת החלמה מהירה ליוסי ואבי, מגנה כל פגיעה בחופש העיתונות, ומצפה מהמשטרה למצוא את התוקפים ולמצות עימם את הדין".

למרות הצהרת נתניהו: הצעת חוק בנושא הרפורמה הונחה לדיון; האופוזיציה תקפה

מפגינים בעד הרפורמה מפריעים לכתב חדשות 13 יוסי אלי לשדר (צילום: באדיבות חדשות 13)

מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד התייחס לתקרית החמורה וכתב: "עיתונאי חברת החדשות של ערוץ 13 יוסי אלי והצלם אבי קשמן הגיעו אתמול לבצע את משימתם העיתונאית בהפגנה של תומכי הממשלה. במהלך הסיקור שניהם ספגו פגיעות אלימות מצד המפגינים שתקפו אותם עם מקלות. יוסי שבר צלע ויש לו חשש לפגיעה בטחול, אבי חטף מקל בעוצמה לראש". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף כי "רק במוצאי שבת האחרונה הותקף צוות אחר שלנו באור עקיבא על ידי מפגינים. לצערי השכיחות של התקיפות האלה הולכת ועולה. חברת החדשות מגבה את העיתונאים שלה באופן מלא. אנחנו נמשיך לבצע את עבודתנו העיתונאית בכל מקום ובכל זמן כדי להביא לצופינו את התמונה המלאה והאמיתית של המציאות כפי שהיא. לא נירתע ולא נפחד, זה הוא תפקידה של עיתונות חופשית במדינה דמוקרטית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

גם שר התקשורת שלמה קרעי הגיב לתקרית החמורה ומסר: "על המשטרה למצות את הדין עם כל מי שתוקף עיתונאים. לא תוקפים צוות עיתונאי, לא משתמשים באלימות בכלל. זהו קו אדום שאסור לאף אחד לחצות, אף פעם!". 

מובילי "המאבק בדיקטטורה" מסרו: "אמש הפלנגות של בן גביר וסמוטריץ׳ תקפו באכזריות את כתב חדשות 13 יוסי אלי, גרמו לשבר בצלעותיו ופגיעה בטחול. באותו זמן חתם נתניהו עם בן גביר על מיסוד ממלכתי של אותן פלוגות בן גביר וסמוטריץ׳ שיקבלו תקצוב מלא ממדינת ישראל. הטרוריסטים של בן גביר וסמוטריץ׳ יקבלו מיתוג מחדש וכלי נשק מהמדינה. בן גביר, סמוטריץ׳ ונתניהו גוררים אותנו למלחמת אזרחים".

ארגון העיתונאים, הגיב גם הוא: "כתב חדשות 13, יוסי אלי הותקף אתמול באלימות במהלך סיקור הפגנת תומכי הממשלה בירושלים, ואובחן כעת עם שבר בצלעות ופגיעה באיברים פנימיים. אנו דורשים מהמשטרה למצוא את האחראים ולהעמיד אותם לדין. תקיפתו של אלי מצטרפת למספר אירועי תקיפת עיתונאים וצוותי תקשורת בימים האחרונים".

"נבחרי הציבור, ואישי ונשות ציבור שמסיתים נגד עיתונאים ועבודתם כחלק מקמפיין חייבים לחדול ולפעול מיד נגד התוצאות המזעזעות של ההסתה.  הסתה אינה ביקורת לגיטימית, ואיומים אינם חוסים תחת חופש הביטוי", הוסיפו. 

מאגודת העיתונאים נמסר: "שני כתבי חדשות הותקפו הערב במהלך עבודתם בהפגנת תומכי הרפורמה בירושלים: כתב חדשות 13 יוסי אלי וצוותו וכתב החדשות בערבית בתאגיד השידור הישראלי (מכאן) תאמר אלכילאני. בשני המקרים, נראים התוקפים כשהם אוחזים בדגלי ארגון "לה פמילייה", צועקים "רק ערוץ 14" ומנסים לגרש מן המקום את הכתבים. כתב חדשות 13, יוסי אלי סיפר כי התוקפים זרקו לעברו בקבוקים ואבנים ותקפו במקלות אותו ואת הצלם. לדבריו המשטרה חילצה אותם משם והצילה אותם".

"באירוע תקיפה נוסף בהפגנת תומכי הרפורמה הערב בירושלים בסמוך לסינמה סיטי, הותקף כתב תאגיד השידור הישראלי בערבית (מכאן) תאמר אלכילאני ע"י פעילי לה פמיליה שקיללו אותו, צעקו "מוחמד מת" וכיסו את המצלמה כדי למנוע ממנו לשדר. אלכילאני נאלץ לעזוב את המקום אגודת העיתונאים ירושלים רואה בחומרה את עליית המדרגה באלימות כלפי עיתונאים ודורשת מהמשטרה לחקור את האירועים החמורים הללו ולטפל במלוא חומרת הדין במי שמנסים לפגוע בעיתונאים ובחופש הביטוי במדינת ישראל", ציינו עוד.

אגודת העיתונאים ירושלים: "הזהרנו בימים האחרונים שוב ושוב מהשלכות הרות האסון של ההסתה נגד עיתונאים שלמרבה הצער קיבלה רוח גבית גם בדברים שהשמיע ראש הממשלה נגד התקשורת ועבודתה. אנו קוראים לראש הממשלה, נתניהו להשמיע קול ברור ולגנות בתוקף את האירועים החמורים הלילה!".

ארגון כוח לעובדים: "ארגון כוח לעובדים מביע זעזוע מתקיפת כתב ערוץ 13 יוסי אלי וצלם הערוץ שי פוני וכתב תאגיד השידור הציבורי תאמר אלכילאני בהפגנות אמש. כל אלימות כלפי עובדים באשר הם ראויה לגינוי. אלימות כלפי עובדי תקשורת תכליתה אחת - סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי ובשיח הציבורי". 

"אנו מחזקים את דרישת חברינו בארגון העיתונאים והעיתונאיות מהמשטרה לאתר ולפעול בחומרה כנגד התוקפים מאמש וקוראים לכלל גופי התקשורת בישראל לגילוי סולידריות ולהוקעה פומבית של אלימות כלפי עובדי תקשורת וכלפי עובדים בכלל".