אחרי דחייה בשל ההפקות הסוערות נגד הרפורמה המשפטית, ביום ראשון הקרוב תעלה ב"כאן 11" הסדרה המדוברת "מלאח משחית". במרכז הסדרה, שהופקה עלי ידי חברת סטודיו ענני בשיתוף  A+E Studios עומד שד רצחני, שזורע אסון והרס בקהילה חסידית בירושלים של ימינו. שיחה עם רבקה מיכאלי ב-103FM סיפרו תום אבני וליר כץ על ההפקה המיוחדת.

צמד ציידי-שדים בעל-כורחם- מלכי פרייס, פסיכולוגית חרדית, ובאר, פיזיקאי וחילוני מושבע - חוברים יחד כדי לפענח את סוד הופעתו של הדמון הזדוני. חקירתם תוביל אותם אל נבכי המיסטיקה החסידית, תבחן את יסודות אמונתה של מלכי ואת הרציונליזם של באר, ותעמת אותם עם רוע בלתי נתפס.

הסדרה עושה שימוש בז'אנר המתח והעל-טבעי, כדי לחקור פחדים ממיניות ומנשיות בתוך קהילה דתית, כמו גם את הקרב המתמשך בין דת ומודרניות.

את "מלאך משחית" יצרו נח סטולמן ("הנערים" HBO, "פאודה" נטפליקס), אביגיל בן דור ניב, יחד עם במאי הטלוויזיה זוכה פרסי האקדמיה לטלוויזיה עודד דוידוף ("תמרות עשן" HOT, "עיקרון ההחלפה" HOT) אשר ביים את הסדרה. התסריט נכתב על-ידי נח סטולמן ואביגיל בן דור ניב.

ראיתי שלושה פרקים.
אבני: "את ראית יותר ממה שאנחנו ראינו. 'מלאך משחית' היא סדרת מתח ואימה חדשה שהולכת לעלות ביום ראשון הקרוב ב'כאן 11' בשעה 21:45. פעם ראשונה שעושים סדרת אימה בארץ, בטח בתקציבים כאלה גדולים. יצרו את הסדרה הזאת נח סטולמן, עודד דוידוף ואביגיל בנדור ניב. מדובר פה ביצירה הרבה יותר אפלה ועמוקה מז'אנר האימה שהוא בדרך כלל די מוגבל. בסדרה מהסוג הזה קצת קשה לספר דברים, כי כל דבר שנספר הוא ספוילר".

אתה בעצם מרצה שבא מקהילה חרדית מאוד נוקשה.
אבני: "הנושא הזה בכלל של פיזיקה ותורת הקוונטים זה נושא שמעניין אותי, גם בלי קשר לתפקיד, אבל כשהבנתי שאני הולך לשחק פרופ' לפיזיקה, אז זה היה לי בעצם רק תירוץ ללכת וללמוד יותר. אני חושב שבסופו של דבר, באר, הדמות של הברנש הזה שאותו אני משחק, הוא פרופ' לפיזיקה שנמצא בעצם על המסלול הנכון ביותר להצלחה, אולי אפילו יום אחד להביא לנו את הנובל".

מה קורה לך בסדרה?
כץ: "הדמות שלי היא ספוילר אחד ענק. מה שאני יכולה לשתף, קוראים לדמות ידידה, היא נערה בת 18, היא חיה לבד עם אביה בקהילה סגורה במאה שערים בירושלים ואני חושבת שהיא בעצם מייצגת את הממד של ההשתקה בסדרה הזאת. היא דמות מאוד מאוד חזקה, מאוד מאוד מסתורית, היא אפילו כמו איזושהי חידה כזאת".

אני יכולה לספר שאת מגיעה לתא מעצר והחוקר נכנס...
"זה נורא מבלבל, אבל זאת לא בדיוק אני - זאת שחקנית אחרת".