"מצחיקה אחת", יס לונדון, יס VOD

לפני שנים רבות כתב הסופר הבריטי ניק הורנבי רומן קומי בלתי נשכח, שבתרגומו העברי זכה משום מה לשני שמות: “קדחת המגרש" ו"אהבה על הדשא". עלילת הרומן תיארה את התבגרותו של הורנבי מימי צעירותו ועד היותו לאדם בוגר, במקביל להתפתחותו - על שמחותיה ואכזבותיה - כאוהד ארסנל, מועדון הפאר הלונדוני בליגת הכדורגל האנגלי.

הספר - שגם היה לסרט - פרסם את שמו של הורנבי ככותב חריף ושנון ועורר ציפייה לספריו הבאים. אלה, שבאו בשנים הבאות, היו אכזבות שלא הצליחו להדביק את האיכות והעניין שעורר “קדחת המגרש". הורנבי המבוגר יותר לא הזכיר את הכותב הצעיר והשנון שהיה, וחלק מספריו (“ארוכה הדרך למטה", “התרסקות", ו"ג'ולייט הגרסה העירומה") היו אף למטרד של ממש.

מעריצים ותיקים לא ימצאו מזור לגעגועיהם להורנבי הישן גם בסדרה “מצחיקה אחת", שנכתבה בהשראת ספרו “מצחיקונת". עלילת הסדרה מתרחשת בתחילת שנות ה־60 ומספרת על אישה צעירה בשם ברברה פארקר, המאורסת לקצב העיירה, שיופייה אף מוביל אותה לזכייה בתואר מיס בלקפול, אשר מחליטה לעזוב את החיים הקטנים אשר ייעדו לה ולצאת לעיר הגדולה - לונדון - כדי לחפש לה מסלול מרתק ומרגש יותר. לונדון, קשייה והשוביניזם המובנה בתקופה אינם מחכים לה, והיא נאלצת להיאבק בשיניים ובעזרת ההומור שלה כדי לשרוד בה.

לזכותו של הורנבי ייאמר כי “מצחיקה אחת" אינה טורדנית כיצירות אחרות שיצאו תחת ידו. לחובתו ייאמר כי לפחות על פי תחילתה, הסדרה אינה צפויה להדביק את הצופה לכורסה כשבטנו דבוקה לגבו מצחוק. בעצם צריך לא מעט מיכולות הטלוויזיה האנגלית המוכחות כדי להשאיר את הצופה מול המסך ולא להסתלק לערוץ אחר.

לראות או לוותר: אפשר לוותר. איפה, איפה ניק הורנבי של לפני 30 שנה.