אתמול התייצב ראש הממשלה נתניהו להוכיח לאומה, או למען הדיוק, למצביעי הימין שאותם הוא מתחיל לאבד, הצופים האדוקים של ערוץ 14, שכל חרושת השמועות על מצבו היא טרלול אחד גדול, ועשה בדיוק את ההיפך.

ראש ממשלה שמגיע להתראיין בערוץ שכולו תעמולה לימין, כשהוא נכנס לאולפן והמנחה ינון מגל מקבל אותו במחיאות כפיים סוערות בסגנון: 'הריעו למלך', כשריאיון לא היה שם, אלא נאום מתיש עם הרמות, פרגונים וליקוקי תחת, כשהוא לא ניצב מול אף שאלה אחת קשה ומאתגרת, בלי אף עבודה עיתונאית מקצועית, מה זה אומר עליו? ראש ממשלה שצריך לנהל מדינה כ"כ מורכבת בטחונית, כלכלית , חברתית, דתית, לא מסוגל להתמודד מול שאלות קשות ומורכבות, איך ינהל מדינה מאתגרת כמו שלנו? אז הטרלול הגדול הוא רק שלו, כי הוא בוחר בדרך הקלה והנוחה.

הישג היסטורי לערוץ 14: כמה רייטינג השיג הראיון עם נתניהו?

"תלונה תוגש במשטרה": הראיון עם נתניהו בערוץ 14 שובש בזדון?

אתמול צפיתי בפעם הראשונה בחיי בערוץ 14 "בפטריוטים", וזאת גם תהיה הפעם האחרונה, לא צריך להכביר במילים מה הסיבות לכך . כשנתניהו והמנחה מגל מכנים את ערוצי התקשורת המקצועיים והמובילים עם עיתונאים מהשורה הראשונה, ערוצי תעמולה, כשהם בעצמם ערוץ תעמולה של מנהיג אחד ודעה אחת, איך אפשר להאמין למילה אחת שנשמעה שם אתמול? 

לפני שנתמקד בהבלים ובשקרים שנאמרו אמש, בואו נדבר על תקרית השידור שנחסם לשניות ספורות. כמו שנתניהו האשים את המפגינים ואת ממשלת השינוי של בנט ולפיד בכל המצב העגום ביטחוני וכלכלי שמתרחש תחת משמרתו, כך גם ינון מגל נקט באותה גישה והאשים מישהו שחיבל במכוון בשידור. ועל סמך מה הוא קבע זאת בצורה כל כך נחרצת? שיוכיח, שיביא את האדם שחיבל בשידור, ומשם נמשיך, עד אז אני נוטה להאמין שהשידור הופסק בגלל היכולות הטכניות הפחות מקצועיות של הערוץ ולא בגלל חבלה של יד מכוונת.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לא צריך להיות מומחה לניתוח נפש האדם, או לצבור שנות ניסיון בתחום הפסיכולוגיה כדי להבין שאדם שמאשים אחרים בדברים מסוימים כמו "הכל שקר אחד גדול", כפי שאמר נתניהו על ערוצי התקשורת השונים, או ערוצי תעמולה והינדוס תודעה, מדבר אך ורק מהנרטיב של עצמו, כי כך הוא בעצמו נוהג, משקר, מהנדס תודעה עם סיסמאות ריקות ומסכים להתראיין רק בערוץ תעמולה יחצני שמריע לו.

נתניהו אתמול הציג את העשייה שלו בחודשים האחרונים, רק לא את הנזק הגדול שגרם למדינה שלנו בזמן כ"כ קצר. כשהוא דיבר על המצב הכלכלי הקשה בארץ, וכמו תמיד במקום לקחת אחריות, שוב האשים אחרים והפעם את העולם כולו שסובל ממיתון כלכלי, אבל אז נופף בהישגים הרבים שהביאה ממשלתו, מבלי להודות שגם ההישגים הקטנטנים הם תוצאה של התרחשויות בעולם. כשטפח לעצמו על השכם שהוא הוריד את מחירי החשמל, הוא לא ציין שזה התאפשר אך ורק בזכות ירידת מחירי הפחם בעולם. עובדה שהיה גם משבר עולמי בתקופה של בנט לפיד, אבל אז דווקא זכינו לתקופה של שגשוג כלכלי.

בעוד נתניהו מנופף בהישג הויזות לארה"ב שהוא עומד להביא, למה הוא לא מציין שזה כבר הובא לשולחן הממשלה לפני שנה, תחת ממשלת השינוי של בנט ולפיד ורק בגללו, כיו"ר האופוזיציה, הוא סירב להצביע והתנגד, כדי שאף אחד אחר לא ייקח קרדיט על ההישג. עכשיו הוא מציג את זה כעשייה שלו? ואף אחד שם באולפן הפטריוטים לא מעז לאמת אותו עם המציאות. אני באמת לא יודעת אם צפיתי אמש בקומדיה טראגית קומית, או סרט אימה.

כשראש ממשלה טוען שהלמנו באירגונים בכוח, שתקפנו בסוריה לבנון, בחמאס ובג'יהאד בעזה, אבל לא מוכן לציין שום מהלך אסטרטגי או תוצאה ומסבן אותנו באמירות כמו "תקפנו בכל מיני דרכים, לא הכל נראה לעין" - די נו באמת, איזה תקפנו ואיזה בטיח? כשנתניהו תוקף או עושה מהלך, הוא מיד מגיע לדוכן הנאומים כדי להציג לראווה את העשייה שלו וטופח לעצמו על השכם, מה קרה הפעם? הפעם זה נסתר כי לא הכל נראה לעין? תסלחו לי אבל אני לא מאמינה לבולשיט הזה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אני שואלת את עצמי, למה אנחנו זקוקים לתכנית כמו "ארץ נהדרת", כאשר אותו ערוץ מעניק לנו סאטירה אותנטית ואמיתית. אמש צפינו במפגן של איוולת, שבמרכזו התקיים פולחן אישיות לנתניהו שהיה קשה לעיכול. באולפן מתכנס מועדון מעריצי נתניהו ודוחף את לשונו עמוק לתוך ישבנו של מנהיגם הנערץ נתניהו, בחנופה מעוררת שאט נפש.

ואם חשבתם שהאחרון יובך או יסמיק משפע המחמאות ומחיאות הכפיים להם זכה, נהפוך הוא. תיאבונו רק גבר וברגע מסוים, אחרי שפלט עוד אחת מאותן סיסמאות נטולות כל אחיזה במציאות, ביקש בקולו שימחאו לו עוד כפיים. "למה אתם לא מוחאים כפיים"? שאל, ונראה היה שהוא חווה את אשר חווה נרקיסוס המיתולוגי, כאשר התאהב בבואתו שלו, שנשקפה אליו מתוך מי האגם. וככל שהערצתו העצמית גדלה, הוא קבע שאם זה תלוי בו, (והדגיש שזה תלוי רק בו) לאיראן לא יהיה גרעין. 

אתה צוחק עלינו ראש הממשלה? הרי באמירה הרברבנית הזאת, אתה לועג גם לאינטליגנציה של בוחריך. אתה באמת לא רואה מה קורה סביבך? אירן קרובה מתמיד לגרעין, ובנוסף לכך, בשקט ובביטחה ומאחורי גבך, עשתה לך זובור כאשר השלימה עם סעודיה, איתה תכננת לכונן יחסי שלום. כמו גם, שטבעת ציר הרשע של סין, רוסיה ואירן לא רק מתהדקת היום סביב צווארנו, אלא סביב צווארו של כל העולם הנאור, ואילו אתה נתניהו ורק אתה, ביומרנות מזלזלת, תצליח לעצור את התגרענותה של איראן? אתה שנים ראש הממשלה, איך לא הצלחת לעצור עד עכשיו את הגרעין באיראן? איך אמרת לפני זמן מה למפגינים? נפלתם על הראש? תורנו לשאול אותך את אותה שאלה. 

ואז הגיע הרגע, אחד המביכים אבר, כאשר נתניהו נופף בתיאטרליות בדף שבידו והוכיח לקול תרועות המעריצים באולפן, שהוא לא רועד בידיו, כפי שהופץ באחד הסרטונים ברשת. הלזה התכנסנו? האם מכל השאלות החשובות והמאתגרות שצריך לשאול היום את ראש הממשלה, הוא נדרש על ידי ינון מגל להגיב על אותו סרטון? למה לא העז אף אחד מאבירי השולחן העגול, אותם פרשנים מהוללים, ביניהם אלדד יניב שפעם הפיץ סרטונים מבזים על נתניהו, לשאול אותו למשל על היחסים העכורים שלנו היום עם ארה"ב?

בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

איך הוא לא נשאל, מדוע עיכב את נאומו על השהיית החקיקה במשך יממה שלימה, מה שגרם להפסדים כספיים גדולים, באותו יום כשההסתדרות הכריזה על שביתה במשק? או מדוע הוא לא התבקש על ידי אף אחד מהפאנליסטים להשיב על השאלה הכי בוערת היום, איך בדיוק הרפורמה המשפטית לא תהרוס את הכלכלה? הרי עד היום רק שמענו הסברים שכלתניים והגיוניים מפי כלכלנים מקצוענים שאף הביאו הוכחות מהשטח, שהרפורמה תפגע בכלכלה. לא זכינו לשמוע אפילו נימוק אחד משכנע איך היא לא תפגע בה. לא מגיע לנו הסברים כי ממילא אפשר להאכיל אותנו בצ'יזבטים שכאשר "כסף חכם ייכנס לארץ" וכסף לא חכם יעזוב את הארץ, כפי שהתבטא אתמול נתניהו, אז הכלכלה תפרח?

האמת שלא יכולתי שלא לגחך לנוכח הנסיונות של נתניהו לבלבל אותנו עם העובדות. שיטה מוכרת להסיט אותך מהנושא המרכזי, על ידי מילים פומפוזיות שאף אחד לא מבין, כדי לגרום לנו להרגיש שאנחנו מטומטמים או לא משכילים מספיק, בשביל להבין עניינים ברומו של עולם, אז עדיף שנשתוק ונזרום.

ומה הכוונה ב"כסף חכם" ? מה זה כסף חכם ולא חכם? האם הכסף של ההייטקיסטים והמשקיעים שלהם שהופכים לשותפים  הנחשב לכסף חכם, זה שעוזב את הארץ בימים אלה, הוא לא מספיק חכם לכלכלת ביבי. אל תשכח שאותו כסף של האנשים המוכשרים האלה, איפשר לך להתרברב שהכלכלה שגשגה בשנים קודמות של כהונתך. כל הקרדיט מגיע רק להם.

איך אף אחד מהפאנליסטים המוכשרים, לא העז להביך את המנהיג הנערץ ולשאול אותו על חוק המתנות המושחת? הייתכן שלזה התכוון נתניהו כשדיבר על כסף חכם?

וכאשר אמר אמש שהוא מאד דואג לזכויות הפרט, מדוע אף אחד לא הזכיר לו שעל הפרט הזה נמנות גם נשים, שלא נמנות כמעט בממשלה המכהנת ואלו שסובלות מאלימות גברים, ולא ראינו שנתניהו עצר את בן גביר שדחה את הצעת חוק האזיק האלקטרוני לגברים אלימים.

"אני מעולם לא קראתי למפגינים אנרכיסטים", אמר נתניהו. הו מיי גוד. הרי גרוע מכך, נתניהו הרי השווה את המפגינים לפורעים בחווארה. נתניהו, שדבק תמיד במילים: "הנחיתי, והוריתי, ופעלתי ועשיתי, לפתע ממלא פיו מים, כאשר חברתו למפלגה דיסטל קוראת למילואיניקים "נפולת של נמושות" וקרעי שולח אותם לעזאזל והבן האהוב שלו יאיר נתניהו מכנה את המפגינים טרוריסטים, אם אתה כל כך טוב בלהנחות ולהורות ולפקוד על אחרים, למה לא הורית להם לסתום פיהם? אלא אם כן, אתה חושב בדיוק כמוהם.

נתניהו הכחיש שסגן אלוף שלומי ריזמן היה מפקדו. למה אף אחד מהפאנליסטים לא ביקש ממנו להגיב לדברים שאמר אותו מג"ד באירוניה: אתה לא ידעת שאני מפקדך כי לא באת למילואים.

אחרי טקס הסגידה אמש לנתניהו אצל הפטריוטים, מה הצעד הבא? אולי נבנה לאיש פסל?

ועוד: כשנשאל נתניהו על דירוג האשראי של ישראל, ענה במילים כאלה או אחרות: יהיה בסדר. תארו לכם את אותו חולה במחלה קשה שרוצה לשמוע דיאגנוזה מדויקת של רופא על מחלתו ודרכי הטיפול בה, וצריך להסתפק באמירה שיהיה בסדר.