ערוצי הטלוויזיה הישראלים נערכים ליום השואה: מיד אחרי שידור הטקס המרכזי מ"יד ושם", בתאגיד השידור הישראלי ובזכייניות "קשת 12" ו־"רשת 13", הכינו ערב שידורים מיוחד עם סרטים ותוכניות מיוחדיות לכבוד יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

20:00 הטקס הממלכתי מיד ושם - עצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה מיד ושם בסימן שמונים שנה למרד גטו ורשה. שס"י. כ' ע"פ דרישה.

כאן 11: 
21:25 - יומני בודפשט:
סרט תעודה הפורש את אירועי השנה האחרונה של מלה"ע השנייה בבודפשט ושואת יהודי העיר, כפי שתועדו ביומנים אישיים שנכתבו בזמן אמת על ידי תושבי העיר היהודים ושכניהם הנוצרים.
22:25 - פגישה עם רוני קובן - אהרן ברק:
הפרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, בראיון אישי נדיר עם רוני קובן.

קשת 12:
21:15 – זיכרון בסלון 2023:
משדר מיוחד בהשתתפות נשיא המדינה ורעייתו יצחק ומיכל הרצוג, סיון רהב מאיר, עדינה בר שלום, עברי לידר, אליאנה תדהר, חיים אתגר וניצול השואה מרדכי צ'כנובר, שיחלוק את זכרונותיו האישיים.
22:20 – "בכל זאת אינני נפרד":
מופע הוקרה לניצולי השואה והמתנדבים למענם שמשודר מבית העם בירושלים. בהנחיית אביב אלוש ובהשתתפות: הראל סקעת, עמיר בניון, ששי ומאי קשת, יונה אליאן, רמי קליינשטיין, נופיה ידידיה, יעל אלקנה, משה לאון, לימור לבנת והלהקות הצבאיות.
23:30 – הסרט "אני קתרין לזר":
סיפורה של ניצולת שואה בשם זמירה גרנית שבתקופת השואה התחבאה כילדה בעלת זהות בדויה בכפר צרפתי אצל משפחת איכרים. במשך עשרות שנים היא שמרה את הסיפור בבטן ואז בגיל 70, היא החליטה לצאת במסע של גילוי העבר והזהות האמיתית שלה. לאורך מסע בארץ ובצרפת זמירה מגלה על עצמה דברים שונים משזכרה. המסע חושף זיכרונות אישיים שנדחקו מהתודעה. בנוסף למצלמה שמלווה את המסע לצרפת, יוצרי הסרט עושים שימוש בטכנולוגיית AI על מנת ליצור דימויים שיעזרו להחיות את הזיכרון האישי של זמירה.

רשת 13:
21:15 - סבוטז':
סיפורה הלא יאמן של מחתרת האסירות באושוויץ-בירקנאו, שהבריחו אבק שריפה מהמפעל הנאצי עבור מרד הזונדרקומנדו. ארבע מהן נתפסו ונתלו, ואנה ששרדה, מספרת את סיפורן בעזרת היומן שלה, אנימציה ועדויות נוספות.
22:05 - דודו פישר - אמת בלטית:
מה קורה כשנכד לניצול שואה מלטביה שמסעו להשיב את נכסי משפחתו חושף את הקשר של האומות הבלטיות לשואה? הסרט "אמת בלטית", בהנחיית השחקן והחזן הישראלי דודו פישר, יחשוף את האמת מאחורי שיתוף הפעולה של המשטר הנאצי עם המדינות הבלטיות. הסרט חושף כיצד, בסיוע האוכלוסייה המקומית, חוסלה כמעט כל הקהילה היהודית של האומות הבלטיות הכבושות. האירועים הטראגיים במדינות הבלטיות התרחשו במהלך החודשים הראשונים של מלחמת העולם השנייה - לפני הפתרון הסופי, לפני אושוויץ ולפני תאי הגזים. הסרט מביא את המציאות הבלטית שבה גיבורים לאומיים המעורבים בפשעי השואה נערכים על־ידי בני ארצם עד עצם היום הזה.

i24NEWS
כמידי שנה, גם השנה ערוצי i24NEWS יעבירו בשידור חי את הטקס המרכזי ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, עם דיבוב סימולטני לאנגלית, צרפתית וערבית.