קבוצת קשת טענה הבוקר (שלישי) כי חברת HOT (הוט) עוברת על החוק ומפרה זכויות יוצרים, זאת ברקע השקת FREETV המתקרבת. קשת דרשה הסרה של תכניה משירותי הכבלים וה-OTT (טלוויזיה על גבי האינטרנט) של הוט, אשר משודרים מבלי שחודשו הרישיונות לגביהם. המשמעות? יייתכן כי בקרוב מאוד מנויי הוט בכבלים לא יוכלו לצפות יותר בתכנים של קשת, למעט בשידור החי, ומנויי שירות NEXT TV לא יוכלו לצפות כלל בתכני הערוץ, אלא אם תסדיר הוט שידור חי ב-OTT בהתאם לחוק.

גופי תוכן בשוק מנהלים, כמקובל, משא ומתן מסחרי עם כל הפלטפורמות הרלוונטיות, לגבי שירותים שמחויבים ברישיון. לאחרונה, קשת חידשה את ההסכמים שלה עם כלל שירותי ה-OTT בישראל, למעט זה של הוט (NEXT TV). למרות אי - חידוש הרשיון, הוט לא הסירה את ספריית ה-VOD בכבלים וב-OTT, כמו גם שירותי צפייה נדחית, כאשר השירותים מצריכים רישיון תמורת תשלום. תכני VOD חדשים של קשת כבר אינם משודרים ב-VOD של הוט. ברקע הדברים, הוט מנהלת מול קשת חזית משפטית ורגולטוריות נגד מיזם ה-OTT המשותף של קשת עם RGE freetv, שצפוי להיות מושק בקרוב.

בניין קשת 12 (צילום: אורטל דהן)
בניין קשת 12 (צילום: אורטל דהן)

לטענת קשת, שהוציאה בימים האחרונים מכתב התראה לפני תביעה, הוט פועלת בניגוד לחוק ומפרה את זכויות היוצרים בתוכניות קשת. במכתב ההתרעה שנשלח להוט, נכתב: "התנהלותה של הוט היא המשך של צעדיה הכוחניים, בחוסר תום לב לכאורה, כבעלת מונופולין בטלוויזיה הרב ערוצית ובעלת תשתיות תקשורת, לפגיעה בקשת ולפגיעה בתחרות ובציבור הצופים".

מחברת HOT נמסר: "קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחרים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופתה".

עוד נמסר כי "הוט מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת.
למיותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב-HOT כמתחייב בחוק".

במקביל, עתרו בתחילת השבוע ארגוני יוצרים לבג"ץ, בטענה כי מועצת הכבלים והלוויין מאפשרת ל-HOT ו-yes להעביר להם פחות כסף ממה שמגיע להם. העותרים, ובהם איגוד המפיקים, ארגון השחקנים ואיגוד התסריטאים, טוענים שהמועצה לא מחייבת את החברות לשקלל את הכנסותיהן משירותי OTT בחישוב הסכום שהן מחויבות להשקיע ביצירה ישראלית, דבר שפוגע משמעותית בסכומים המועברים ליוצרים.