סוף השבוע. אותו רגע טהור של שקט, המאפשר לנו לעשות לביתנו, לטייל, לקרוא עיתונים, לצלול לספר טוב, או לשבת עם יקירנו להשלים פערים מהשבוע שחלף. או: להודיע לכולם שאנחנו לא זמינים, להבטיח שנקרא אחר כך ולסרב להדליק את האור, ולצפות בכל מה שיש לנטפליקס להציע. תבחרו בעצמכם. 

קופה ראשית: Checkout

מה כבר אפשר לומר על 'קופה ראשית' שלא אמרתי בכל כך הרבה הזדמנויות אחרות? רק השבוע זכיתי להגיע ולהביע רשמיי על ההשקה החגיגית של העונה הרביעית, ואפילו על ההצצה לפרקים הראשונים שקיבלנו בהתרגשות. בגדול, אין סדרה ישראלית שאני חושבת שהצליחה לעקוף את קופה באהבה הגדולה שלי אליה, ובמידה בה היא מרגישה כמו בית שמכוסה בפוך ששואב אותך פנימה.

למקרה מקרי בהחלט שאתם לא בלופ: הכל קורה בשפע יששכר סניף יבנה, סופר שכונתי קסום. שירה שטיינבוך (נועה קולר), המנהלת את הסופר ביד רמה תוך השראה אידאולוגית מסטיב ג'ובס, ראמזי עבד ראמזי (אמיר שורוש), עובד כללי בכיר ששעות נוספות עבורו הן יום רגיל, כוכבה שביט (קרן מור), קופאית שסגנון או אדיבות הם ממנה והלאה אלא אם כן זה משתלם לה, ניסים ואנטולי (יניב סוויסה ודניאל סטיופין), הקצבים המיומנים ביותר באזור החיוג, ואמנון טיטינסקי (דב נבון), הלקוח הגרוע בתבל, את כולם תראו בין מדפי הגבינות למחלקת השימורים בשלל סיטואציות הזויות יותר ופחות, ותהנו מכל רגע.

אין לי מספיק מילים כדי לומר לכם כמה כדאי לצפות בסדרה הזו. היא מצליחה להיות הסיטקום של כולם, של צעירים, של מבוגרים, של אנשים שמעדיפים לצפות בפרק אחד ולהמשיך ביומם, וגם של אלה שאם זה לא לבינג', הם לא קמים בבוקר. ובעיתוי מופלא זה, עת עליית שלוש העונות לנטפליקס, זו הזדמנות מצוינת עבורכם לגמוע את כל אחד מהפרקים, ולהתכונן יחד איתי לפעם הרביעית שהכישוף הזה חוזר אל המסך. וכן, זה גיל צעיר מדי להגיע לכאלו פסגות. אגב, אם המשפט הזה לא אומר לכם כלום, רע מאוד.

איך להתעשר: How to Get Rich

פעם בכמה שיחות סלון, נזרקת אל חלל האוויר שאלה שמאוד קשה לענות עליה: מה היית עושה אם היית זוכה לפתע בעשרה מיליון שקלים. המספר לא באמת חשוב, הכוונה היא זו שגורמת לנו מיד לחשוב כמו רואה החשבון של הפנטגון ולדבר באחוזים. עשרה אחוזים היינו שמים בצד ותורמים לארגון שעושה לנו טוב על הלב. אוקיי. הלאה. מה נעשה עם כל השאר? למי נספר קודם וממי נסתיר את דבר התעשרותנו לעד?

לפני שאנחנו מתעסקים בחלק הארי של חיינו החדשים, השלב המעט קריטי יותר הוא הדרך שלנו לכסף, או שאלת מיליון הדולר בעצם - איך ניתן בכלל להתעשר. חרף העובדה שאני, ובטח גם אתם, מאמינים שהבריאות, האושר והרווחה הנפשית חשובים יותר, בנטפליקס החליטו להרים את כפפת המזומנים, ולהסביר לנו איך נראית הדרך אל העושר.

וכיצד מתבצעים הדברים הלכה למעשה? באמצעות מומחה לניהול כספים שמסייע לרבים לנצל את מיטב משאביהם להגדלת הונם, שעל הדרך מלמד אותנו באילו בורות אנו נופלים בכל פעם שבא לנו דווקא לחסוך כסף. חושבים שאתם מהלכים בין הטיפות, ויותר נכון בין קבלות הוולט שנשלחות אליכם למייל לאינסוף התראות בביט? תחשבו שוב. בעיקר אני. לחשבונות שלום.

איך להתעשר (צילום: נטפליקס)
איך להתעשר (צילום: נטפליקס)

דיפלומטית: The Diplomat

קייט (קרי ראסל), דיפלומטית עטורת הישגים עם קבלות, נכנסת די במפתיע לנעליים הגדולות של שגרירת ארצות הברית בבריטניה, ונאלצת להתמודד עם משבר שכישלון בו עלול להביא ללא פחות מעימות עם איראן. 

וכאילו זה לא מספיק, בין לבין תצטרך קייט להכיל את זה שהיא נשואה לנבחר ציבור שממש לא מותיר את עצמו בצללים, ולהצליח לישון בלילה כשכל תושבי אמריקה מחכים למוצא פיה, בתקווה שתציל אותם מסכסוך עם מדינה שאף אחד לא רוצה לריב איתה. 

מדובר בדיוק בסדרה שאתם רואים בעיני רוחכם: היא אמריקאית מאוד באופייה, כולם מלאי חשיבות עצמית כי הם לגמרי יכולים, והדרמה המתלווה לסצנות מורגשת כל פעם מחדש. זה דווקא לא מעייף, תתפלאו.

הדיפלומטית (צילום: נטפליקס)
הדיפלומטית (צילום: נטפליקס)

מלכות במנוסה: Queens on the Run

ומשהו להסחת הדעת באופן מוחלט, שחרף ההומור הוולגרי קמעה והעלילה הצפויה, עובד באופן מעורר השתאות. ב־97 הדקות שמולנו, ארבע נשים שכבר הצליחו להגשים חלק ממטרותיהן במישור האישי, מחליטות לעשות את מה שלא הספיקו יחד בתיכון ולצאת לטיול אחרי צבא, רק קצת אחרת. 

מהר מאוד הן יבינו שהעניינים הולכים להתגלגל לא כמו שקיוו, כך שהן יאלצו להתחיל לברוח מצרה שלא ציפו לה, שנראית כמו שני גברים שממש לא כדאי להתעסק איתם. הסיבה לאסקלציה? תיכף תראו. 

מציאותי זה לא, אבל עדיין מאוד כיף לצפייה. בין מגוון פיצוצים לנהיגה חסרת אחריות יש גם כמה רגעים יפים וכנים, שמצליחים להיות מאוד נוגעים ללב חרף העטיפה משולחת הרסן.  

מלכות במנוסה (צילום: נטפליקס)
מלכות במנוסה (צילום: נטפליקס)

בדייט עד להודעה חדשה: Longest Third Date

יצר המציצנות. אותו אלמנט מופלא שגורם לנו להתאמץ כל כך הרבה בשביל פיסת מידע שלא היינו אמורים לדעת. לתור אחר שלל תוכניות ריאליטי מכל רחבי העולם, להבין את הפורמט, משימה שלוקחת לפחות יומיים, ואז להכריח את כל עולמנו החברתי להישאב איתנו. אם רק היינו עושים משהו אחר עם הזמן הזה.

ובכן, לא באנו להילחם בבעיה הזו היום, אלא לפחות לבחור טוב יותר את מושאי המציצנות הקדושים שלנו. והנה משהו שאני ממליצה בחום לדלג עליו. ב'בדייט עד להודעה חדשה' תכירו את קאני ומאט, בני זוג שהכירו באמצעות אפליקציית היכרויות והחליטו, בלהט הרגע כמובן כי לאף אחד מהם מסתבר  שאין התחייבויות קודמות, לנסוע יחד לקוסטה ריקה. וזה אפילו בלי שהם יודעים מי החברים המשותפים שלהם בפייסבוק. 

בדייט עד להודעה חדשה (צילום: נטפליקס)
בדייט עד להודעה חדשה (צילום: נטפליקס)

מעט מאוד זמן לתוך החופשה המפתיעה, פרצה מגפת הקורונה ואילצה אותם להבין שהם לא פעלו נכון כשעפו על חייהם לרגע. בקיצור, השניים נתקעים יחד בין ערים מבוצרות להנחיות מפחידות ומסכות מכל עבר. והשאלה שלי היא כזו: מדוע לי, או לכם, שקוראים את מילותיי כעת, חשוב לצפות בזוג הצעיר חי את המשבר הזה, כשחיינו אותו בעצמנו ושבענו מכל מה שקשור לכך? כיצד חייהם הפרטיים, יש שיאמרו מאוד נוכח התוכן המועלה בסרט, צריך להיות גם ענייני? 

הגיע הזמן למצוא את הגבול הדק בין דוקו שנוגע לכולם, לבין כזה שעשוי להיות רלוונטי רק לבני המשפחה הקרובים, וגם זה כשמכריחים אותם. בדיוק כמו לעשות ערב של הצגת תמונות מחו"ל. בתור נציגת הדור המקדש, בין היתר, את מורשת ה'טו מאצ' אינפורמיישן', אני קוראת לעצור. עכשיו. פוסט בפייסבוק זה מספיק.