מפלצות או קורבנות? "הסיפור של לייל ואריק מננדז": טרגדיה משפחתית | נטפליקס

העונה החדשה של סדרת האנתולוגיה "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז" מביאה מבט מטריד על אחד המקרים המפורסמים בהיסטוריה הפלילית האמריקאית, אך באותה נשימה נוטה גם ליפול לרפטטיביות שאופיינית לז‘אנר

עידו לזרי צילום: פרטי
מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז
מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז | צילום: יח"צ, נטפליקס
4
גלריה
מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז
מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז | צילום: יח''צ, נטפליקס
לייל ואריק מננדז
לייל ואריק מננדז | צילום: רויטרס

מרפי ושותפיו מציעים נקודת מבט מורכבת ורומזים כי אם האחים הם אכן "מפלצות", כפי שמרמז שם הסדרה, ייתכן שהוריהם ראויים לאותו תואר. בפרקים הראשונים, דמותו של חוזה מננדז, בגילומו של ברדם, מוצגת כאדם בעל זעם בלתי נשלט, הנוטה להשפיל את בניו הן בפומבי והן בפרטיות.

תיאור זה מעלה שאלות קשות על מערכות היחסים במשפחה ועל הגורמים שהובילו לטרגדיה. הסדרה מציבה בפני הצופים דילמה מוסרית: האם ניתן להבין, ואולי אף להצדיק, את מעשיהם של האחים לאור ההתעללות שחוו? או שמא הרצח והבזבזנות שבאה בעקבותיו מעידים דווקא על אופיים המעוות?

לייל ואריק מננדז
לייל ואריק מננדז | צילום: רויטרס

מרפי שמוכיח את עצמו כבר שנים בתור השם הכי חם בטלוויזיה האמריקאית, ושעומד מאחורי הצלחות כמו "סיפור פשע אמריקאי" ו"אימה אמריקאית", מנציח גם כאן את הצטיינותו בלקיחת סיפורים אמיתיים, המהווים מעין נקודת שפל של מחלוקת בחברה האמריקאית, והפיכתם לדרמה טלוויזיונית ממגנטת. באמצעות שחזורים דרמטיים ונרטיב מורכב, הסדרה מעלה גם שאלות קשות על התעללות במשפחה, טראומה, ומערכת המשפט האמריקאית.

תגיות:
נטפליקס
/
טלוויזיה
/
ביקורת טלוויזיה
/
סדרות חדשות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף