ליהוקו של סמו לתפקידו של ג'יאן הוא לא פחות מהברקה. קומיקאים רבים עושים לעיתים גיחות לתפקידי דרמה, אך לא תמיד המעבר צולח. סמו מוכיח אחרת ומציג הופעה מחשמלת בהירואיות יוצאת דופן של הדמות עליה הוא מבוסס. בנוסף, סמו מבצע באחת מסצנות השיא בפרק, מונולוג שבצפייה ראשונה עשוי להישמע צ'יזי, אך מדובר בקלישאתיות שמתקבלת על הדעת בהתחשב סיפור הגבורה יוצא הדופן שלו.
מי היה מאמין שבתוך פרק זמן של פחות משנה, נהיה מוצפים בעשרות סדרות וסרטים דוקומנטריים ועלילתיים אודות אירועי השבעה באוקטובר. בתוך כך, מתקבלת התחושה כי "שחר אדום" הורכבה במהירות, אך הדבר כלל אינו גורע מאיכותה אלא רק מעצים את תחושת ההערכה כלפי ההפקה המקצועית והזריזה.
בסיום כל פרק, ישנם צילומי מאחורי הקלעים של עשיית הפרק ומתקיים מפגש בין השחקנים לדמויות שאותן הם מגלמים, שיטה עוצמתית שנועדה לתווך בצורה יעילה בין האומנות למציאות.
בכך, "שחר אדום" מדגימה גם את העוצמה הייחודית של יצירה המורכבת מתיעוד אותנטי יחד עם דרמה עלילתית. הסדרה משלבת קטעי ארכיון אמיתיים לאורכה, מצילומי סלפי ועד לפוטג' מצלמות אבטחה. רגעים אלה, בהם המציאות מחליפה את הבדיון, מצליחים להותיר רושם עז על הצופים.
בדיוק כאן זורח "שחר אדום" כמכלול המשותף לכל הפרקים. המציאות הגולמית של השבעה באוקטובר תמיד תהיה זמינה מכל עבר, אך שילוב המציאות יחד עם האומנות בורא כבר מציאות היברידית מרוככת שקלה יותר לעיכול, דבר שכולנו צריכים.
מעבר להיות "שחר אדום" סדרה שעשויה היטב, מתקבלת התחושה שקהל היעד שלה נמצא גם בחו"ל. בשלב כל כך עמוק במלחמה ניתן להגיד כמעט בוודאות לצערנו הרב שסרטוני הזוועות ששצפו את הטלפונים של כולנו לא תרמו משום מה לחזית ההסברה. ניתן לקוות שאולי דווקא יצירות עלילתיות כמו "שחר אדום" יוכלו לפקוח את עיני דעת הקהל העולמית.