"האח הגדול": שני רצתה חתונה - ויובל רק רצה לצאת טוב בפוליגרף

דווקא בפרק הכי רגוע של השבוע, שודרה אחת הסצנות הכי כואבות של העונה: מבט אחד, פוליגרף אחד, ורגע שבו שני הבינה שהיא כנראה אוהבת יותר ממה שהיא נאהבת

דור סגל אלבוקרק צילום: פרטי
"האח הגדול" 2025, שני אדרי
"האח הגדול" 2025, שני אדרי | צילום: רשת 13

הפרק הזה מבחינתם של שני ויובל הפך אט-אט לטלנובלה עצובה. ולא רק בגלל משימת המשחק, אלא בגלל המציאות שפתאום הסתננה לסט, לפתע שני קיבלה סטירה מצלצלת מהעולם, והתחילה לנסות להבין, אולי התאהבתי בתוך המשחק במישהו שלא מבין את המורכבות שלה בחוץ.

אני מאוד מבין מאיפה שני פעלה, אני בטוח שזו נקודה רגישה אצלה שגברים נלחצים מהסטטוס שלה, גרושה, עם ילדים קטנים - זה דבר שיכול לאיים על לא מעט גברים. אבל מצד שני, זה גורם לה להתנהג בצורה מאוד קיצונית, שלדעתי לא עושה לה חסד בחוץ…

הפוליגרף שלא נגמר

שני שיתפה את יובל במחשבות הכי עמוקות שלה עליו מול כולם. והוא, במקום להתחזק בזה, התרחק. לא במילים, אלא באנרגיה. והיא קלטה הכול. ברגע אחד, שני הבינה שהוא לא איתה באותו מקום ולקחה צעד אחורה. מכאן, התחיל מדרון רגשי שאין ממנו דרך חזרה קלה.

בהמשך הפרק, מגיעה משימת טלנובלה. יובל נבחר לשחק את החתן של מאי. זה הכול רק משחק כמובן. אבל לשני, זה מרגיש כמו עוד הוכחה לכך שהוא לא שומר עליה. היא מתפרצת, צועקת, נפגעת. אבל ברור שזו לא באמת החתונה עצמה שמשגעת אותה, אלא מה שקרה עם הפוליגרף קודם לכן.

יובל מנסה להרגיע, להסביר אבל שני סגורה. פייר? אחרי שאתמול בפרק היא הייתה במיטבה, היום היא יוצאת זוועה. מאוד קנאית, מאוד אובססיבית. כאילו מישהו בעריכה ניסה "לאזן" אותה אחרי הפרק הזוהר אמש. אבל לפחות מבחינתי, זה לא גורם לי לאהוב אותה פחות. להפך. זה רק מדגיש כמה היא דמות עגולה וזה דבר נהדר. כשאתה מרגיש כלפי דמות את כל קשת הרגשות סימן שהיא מעניינת, ערוכה היטב, וחיה מולך.

תהילה באה לבקר

בין מריבה לפיוס, לפיוז קצר. שני שוב זורקת את אחת הפצצות הקשות ביותר: "תהילה צדקה שאמרה שאתה פחדן" היא אומרת. יובל, שעד עכשיו גישר, הרגיע והכיל לא מוותר. הוא מסביר שהוא לא מפחד משום דבר – לא מהילדים שלה, לא מהמרחק, לא ממנה. אבל הוא לא יודע מה יהיה בחוץ. ובתוך כל זה הוא אומר לה שהוא אוהב אותה כל יום יותר (הוא גבר מתוק, וידע להתחנף..).

הקהל בבית רואה סיפור אהבה שברירי שנאבק לשרוד בתוך אקווריום של מצלמות. בלילה, שני מחליטה לעבור לישון לבד. יובל נשאר במיטה המשותפת. וזה בעיקר מרגיש כמו מוטיב ספרותי שמנסה לסמל לנו שזה רציני הפעם. שהסדק יכול להפוך לשבר של ממש. אבל מילה ממני, זה ממש לא נגמר!

אמא אמיתית, אמא מזויפת

בצד אחר של הבית, האח הגדול שולח את מאי למשימה סודית: לשכנע את הדיירים שאישה זרה לחלוטין היא אמא שלה. מאי עושה הצגה גרוטסקית, שקופה כמעט ועדיין מצליחה לרמות את כולם. זה מצחיק, זה פרודי אבל בעיקר זה עוד רגע שבו האח הגדול מציג אותה כ"שקרנית" כי תראו כמה קל לה לזייף אם היא צריכה, בטח אם נוסיף את זה לשבוע שעבר אז היא הואשמה בגנבה, ולפניו כאשר הואשמה בשקרים לגבי העבר שלה.

אולי כסוג של תיקון, האח הגדול מעניק לה פרס: ומכניס את אמא שלה על אמת. מאי בוכה, מתרגשת, ואפילו מצליחה להראות קצת רגש מול הקהל. למען האמת זה שהיא מקבלת את הזרקור בפרק הזה כדמות מורכבת, מאוד עוזר לה, כי בפרקים האחרונים היא קיבלה בעיקר עריכה שלילית.

תרצה ואיסקוב

תרצה ממשיכה להאמין שיש בינה לבין איסקוב משהו. הוא, מצידו, ממשיך לטפטף תקווה מבלי להתחייב על כלום. הוא אומר שאולי תהיה "חברות", אולי "קשר מיני", אולי "קשר זוגי", ואולי בכלל כלום. אבל תרצה מתרגמת את זה לפרויקט זוגי של ממש.

איסקוב שוב מרחיק אותה אבל בדרך שגורמת לה לרצות להתקרב. הדינמיקה הזו כבר כבדה עלי, בעיקר כי ברור לכולם (חוץ מתרצה) שאין כאן סיפור אהבה. יש רק סיוט שהיא לא מוכנה להתעורר ממנו - וגוררת את כולנו יחד איתה.

נקניקים וסודות?

תגיות:
האח הגדול
/
ארז איסקוב
/
שני אדרי
/
תרצה כהן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף