אלפא רומיאו ג'וניור: קאמבק חשמלי
ארקפוקס: סינית איכותית ולא זולה
ב.מ.וו M5: בנזין וחשמל
BYD סיל U: מול טסלה Y
דאצ'יה דאסטר: יישאר זול?
הונדה HR־V: התחלה של קאמבק?
כבר שנים שמכירות הונדה בארץ דועכות בגלל מחירים לא הגיוניים ומיעוט דגמים, ואף שליצרן יש עדיין מעריצים רבים בישראל. ה־HR־V החדש שיושק בקרוב עשוי להיות סימן לשינוי. הוא ינחת אצלנו אחרי מתיחת פנים לדור השלישי, בגרסה היברידית, כתחרות ליונדאי קונה. הוא מזכיר את העיצוב של הג'אז מבחוץ וגם בתא הנוסעים, בעל העיצוב הנקי, מסך 9 אינץ' ומערכות בטיחות אקטיבית מלאות.
טויוטה לנד קרוזר: שושלת
טויוטה קאמרי: עדכון חשוב
יונדאי סנטה פה חדש: תראו אותו
סנטה פה, הקרוסאובר הגדול של יונדאי, מקבל דור חדש שמזכיר בעיצוב את קיה EV9, אבל אינו חשמלי עדיין, אלא בנזין, היברידי או פלאג־אין. הוא עדיין יציע שלוש שורות מושבים בתוך 4.83 המטרים שלו, כאשר זו השנייה תקבל מסך נפרד לשליטה בבקרת האקלים.
מקסוס מיפה 7: שבעה מקומות חשמליים
לייבוא מקסוס מצטרף יבואן שלישי, אוטו חן מקבוצת בליליוס, שייבא בעבר את דגמי איווייז שייצורם נעצר. החידוש העיקרי לשוק הפרטי יהיה מיפה 7, מיני־ואן חשמלי עם 7 מקומות ישיבה, טווח של כ־480 ק"מ, ומחיר של פחות מ־300 אלף שקל, שיהיה מספיק כדי להפוך אותו כרגע לרכב 7 המושבים הזול בשוק בארץ, זול בעשרות אלפי שקלים מ־BYD טאנג המחודש. עוד יעמוד לזכותו ציון של 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. בהמשך יגיע גם מיפה 9 הגדול יותר ודגמים מסחריים בהנעה חשמלית. מיפה 7 ו־9 יושקו במקביל גם בידי UMI, שמחזיקה גם היא בזיכיון של מקסוס.
ליפמוטור: סינית מתוצרת אירופה
הקרוסאובר החשמלי החדש לגמרי של ליפמוטור, C10, הושק לאחרונה בסין. הוא עם 4.74 מטר לאורך ובסיס גלגלים של 282 ס"מ, עם 5 מקומות ישיבה. העיצוב מאופק מאוד ביחס למה שהורגלנו לקבל מהיצרניות הסיניות. הטווח צפוי לעמוד על כ־410 ק"מ, והמחיר תחרותי ל־BYD אטו 3. במקביל תקבל סוף־סוף ה־T03 הקטנה מערכות בטיחות אקטיביות. ליפמוטור תושק מחדש בארץ, לאחר העברת הזיכיון ממטרו לסמלת.
MG3: הפתעה היברידית
אחרי שהתמקדה בשנים האחרונות בחשמליות, תנחית כאן בחודש הבא היצרנית הסינית סופר־מיני היברידית מודרנית. אין לה שום קשר ל־MG3 ששווקה כאן בעבר כמכונית תקציב ידנית. לחדשה מנוע בנזין 1.5 ליטר שביחד עם מנוע חשמלי מפיקים 194 כ"ס חריגים בעוצמתם בשוק הזה, ומספיקים מצד אחד ל־0־100 קמ"ש ב־8 שניות, ול־22.7 ק"מ לליטר מצד שני. עם אורך של 4.11 מטר, רוחב של 1.80 מטר וגובה של 1.50 מטר זו סופר־מיני גדולה יחסית, אבל בסיס הגלגלים פחות בולט (2.57 מטר) ותא המטען קטן יחסית, רק 293 ליטר.
מיני אייסמן: קרוסאובר חשמלי מוזל
אחרי שהקאנטרימן גדל והתייקר, תשיק ב.מ.וו קרוסאובר חשמלי, קטן וזול משמעותית, 4.07 מטרים לאורך הכללי ובסיס גלגלים של 2.61 מטר הוא בדיוק באמצע בין המיני קופר לקאנטרימן. יחידות ההנעה מגיעות מהמיני החשמלית. כלומר, דגם הבסיס יהיה בעל הנעה קדמית והספק של 184 כ"ס וסוללת 40.7 קוט"ש. מעליו תהיה גרסת ה־S עם 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש.
מרצדס EQG: שיא טכנולוגי
בתור מי שנחשב לאחד מרכבי השטח המיתולוגיים, לצד הדיפנדר, ההאמר (הצבאי, לא הדרעק של ג'נרל מוטורס), הג'יפ ואחרים - היה ברור שהמעבר של ה־G קלאס לחשמל לא יהיה רק בהחלפת המנועים. ה־EQG מצייד כל גלגל שלו במנוע, מה שמאפשר לייצר הנעה כפולה סופר־מתוחכמת ומדויקת לשטח טכני.
יש לו גם יחס העברה שמדמה הילוך כוח ואפילו גימיק של אפשרות לבצע סיבוב של 360 מעלות על ידי סיבוב הגלגלים בצד ימין לכיוון אחד ואת הגלגלים הנגדיים לצד השני, כמו פיבוט בטנקים. סוללת ה־100 קוט"ש נתונה בתוך קורות השלדה ועטופה במיגון פלדה וסיבי פחמן כמו גם איטום מלא למים.
KGM (סאנגיונג) טורס: התחלה חדשה
סקודה סופרב: מול ההיברידית
למרות הנהירה לקרוסאוברים, יש עדיין בארץ קהל למכוניות מנהלים כמו סופרב, שחביבה מאוד על שרים וחברי כנסת. הדור החדש, הרביעי במספר, מבוסס על קודמו, עם עדכוני עיצוב ובעיקר שדרוג של תא הנוסעים והאבזור, כולל מעבר לצג 13 אינץ'. נפח תא המטען גדל ל־645 ליטר.
גרסת הפלאג־אין החדשה תישאר בינתיים בחו"ל, אנחנו נקבל את ה־1.5 ליטר טורבו־בנזין היברידית מתונה עם 150 כ"ס, 2 ליטר 204 כ"ס, וייתכן שגם את הדיזל 194 כ"ס. הסטיישן לא תגיע.
פולקסווגן ID.7: טווח של מרצדס
הסדאן החשמלית הראשונה של פולקסווגן מציעה עם סוללת 86 קוט"ש טווח מרשים של 700 ק"מ שראינו עד כה רק בדגמי הסלון והפאר של מרצדס. היא נושקת באורכה ל־5 מטרים, ועם בסיס גלגלים של 2.97 מטר גדולה מאאודי A6 הסלונית. היא הראשונה שהושקה עם מנוע ה־286 כ"ס החדש של היצרן, ותהיה גם גרסת בסיס עם סוללת 77 קוט"ש וטווח של 615 ק"מ, שגם הם ארוכים מהמקובל.
פולקסווגן ID. Buzz: רטרו במידות גדולות
הרבה זמן השתעשעה פולקסווגן עם הרעיון של החזרת הבאס המיתולוגי משנות ה־60 כמוביל נוסעים ורכב מסחרי חשמלי כיום. שנתיים אחרי ההשקה הוא יגיע גם אלינו, בגרסאות נוסעים ומסחר, עם כושר נשיאה של 1,000 ק"ג, טווח של 410 ק"מ, הנעה אחורית או כפולה, וטעינה מהירה בקצב של עד 170 קילוואט.
תא הנוסעים פשוט יחסית, אבל התגובות של נהגים אחרים והכיף של להחנות אותו בחנייה הפרטית יהיו שווים ללא מעט אנשים את מחירו הבלתי צנוע.
החשמליות של פורד סובלות דחייה נוספת בהגעה לארץ, לפחות האקספלורר מתעדכן. יש חזית ואחוריים חדשים, כולל גריל גדול יותר. סביבת הנהג עוצבה מחדש, כולל מסך צף בגודל 13.2 אינץ', טעינה אלחוטית לניידים ועוד. אין שינוי במנועים: 2.3 ליטר טורבו 300 כ"ס בדגם הרגיל, 3 ליטר טורבו V6 עם 400 כ"ס בגרסת ה־ST הספורטיבית. המפרט עדיין כולל תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה.