נשיא לשכת סוכני הביטוח חושף: "אין תחרות אמיתית בשוק"

שלמה אייזיק קובל על כך שישראל נמצאת במקום האחרון במדינות ה־OECD ביחס שבין מספר חברות הביטוח למספר המבוטחים | את המחיר כולנו משלמים | למשל, ביטוחי הרכב היקרים – למרות הירידה במספר הגניבות

יהודה שרוני צילום: ראובן קסטרו
שלמה אייזיק
שלמה אייזיק | צילום: באדיבות לשכת סוכני הביטוח
3
גלריה

"לפי משטרת ישראל, גניבות הרכב בישראל ירדו ב־18%. לא ראיתי שפרמיות הביטוח ירדו. פרמיות ביטוח הרכב עוברות רכבת הרים, והיום הן גבוהות. התמחור בשוק צריך להשתנות. יש חברות ביטוח שמסרבות לבטח ג'יפים יקרים. הטענות האלה הן עורבא פרח ולא עומדות במבחן המציאות. אני ער לביקורת, אבל זה משרת אינטרסים של חברות ביטוח ישיר".

ביטוח רכב
ביטוח רכב | צילום: pexels

אייזיק מבקר את תופעת נסיעות סוכני הביטוח לחו"ל. לדבריו, "סוכני ביטוח צריכים לקבל תמורה על העבודה, ולא בדרך של נסיעות לחו"ל או צ'ופרים. אני לא נסעתי מעולם עם חברת ביטוח. הסוכנים מקבלים עמלה על הצלחות, ולא ראוי ציבורית לנסוע על חשבון החברות. כשאתה נוגע בכסף ציבורי, אתה לא יכול להרשות לעצמך להיות במקומות האלה. זה לא ראוי או מכובד".

על משבר ביטוחי הסיעוד הוא מרחיב: "התרענו על המצב כבר לפני שנתיים, העברתי חומרים לחברי כנסת, אבל לצערי לא הקשיבו לנו. הביטוח הסיעודי בישראל התחיל דרך פוליסות ביטוח וולונטריות או קולקטיביות. חברות ביטוח המשנה ברחו מישראל בגלל חוסר כדאיות כלכלית בתחום הסיעוד. בעקבותיהן הלכו גם חברות הביטוח. כדי לפתור את המשבר חייבים לאפשר הנפקת פוליסות ביטוח סיעוד חדשות, עם ארבעה מבחני זכאות לסיעוד מתוך שישה ולא פחות. לחלופין, הגיע הזמן לשקול הטלת מס סיעוד ממלכתי".

ביטוח סיעודי
ביטוח סיעודי | צילום: depositphotos

אייזיק מזהיר מפני תופעה מתרחבת של שבירה מוקדמת של כספי פנסיה או קרנות השתלמות: "התופעה נעשית דרך שרלטנים שרוצים לעשות כסף קל. הם פונים לאוכלוסיות חלשות ומחתימים אותם על כל מיני שטרי חוב. הלקוח נשאר בסוף הדרך עם 50% מכספי הפנסיה – 35% הולכים לתשלום מס על פדיון שלא כדין, ועוד 15% לשכר טרחה.

"מי ששוקל לפדות פנסיה חייב לעבור דרך בעל רישיון כדי לבדוק את הצרכים האמיתיים שלו. אסור שהדבר ייעשה כבדרך אגב, כמו לקנות סיגריות בפיצוצייה. הגשנו הצעת חוק המחייבת מתן ייעוץ פנסיוני של בעל רישיון לפני פדיון מוקדם, והקמתי ועדה בלשכה שמטפלת באחריות הסוכנים".

תגיות:
שוק
/
חברת ביטוח
/
שלמה אייזיק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף