חנוכה מתקרב והסופגניות כבר נחטפות מהמדפים. נתוני תן ביס שמבוססי על "חנוכה 2023" חושפים את הטעמים והמנהגים האהובים על הישראלים בחג האורות, ומספקים תמונה מעניינת על הרגלי הצריכה שלנו.
מפתיע במיוחד לגלות שלמרות עידן הרשתות החברתיות, בו סופגניות מעוצבות וססגוניות מציפות את הפיד באינסטגרם, הסופגנייה הריקה עדיין מחזיקה במקום מכובד - החמישי בדירוג. נראה שגם בעידן של "אינסטגרם פוד", הטעם הנוסטלגי והפשוט עדיין מושך את הלב (והבטן) הישראלי.
חנוכה הוא אחד החגים הבודדים שבהם מסורת האכילה הישראלית נשארה כמעט ללא שינוי לאורך השנים. בעוד שבחגים אחרים אנחנו רואים יותר ויותר השפעות בינלאומיות ושינויים בתפריט המסורתי, הסופגנייה נשארה מלכת החג - גם אם עכשיו היא מגיעה במגוון טעמים שסבתא שלנו לא הכירה.
ההפתעה האמיתית? למרות כל החידושים והטעמים המיוחדים, דווקא הפיצה המשפחתית עם טבעות בצל היא המאכל השני הכי פופולרי בחג. אולי זה מעיד שבסופו של יום, גם בחג הסופגניות, הישראלים פשוט אוהבים... לאכול.