מהלך אסטרטגי חדש בשוק המשקאות האלכוהוליים: חברת הסקוטית, זרוע הייבוא והשיווק של ישרקו, מעמיקה את אחיזתה בשוק האוזו. החברה, שכבר משווקת את מותגי אוזו פלומארי ואוזו 7, הוסיפה לסל המוצרים שלה את פלומארי אדולו (Plomari Adolo), גרסת פרימיום חדשה של המותג המוביל.
המוצר החדש, שהגיע לשוק תחת זהות מותגית מחודשת, מייצג את הקו היוקרתי של משפחת פלומארי. בשונה מהגרסה הקלאסית, אדולו עובר תהליך זיקוק מתקדם יותר, הממצב אותו כמוצר פרימיום בקטגוריה. חובבי המשקה יגלו משקה בעל פרופיל טעמים עשיר: שילוב של קינמון, אניס, קמומיל ושומר, עם גוף מלא וסיומת מתקתקה עדינה.
הישראלים אוהבים אוזו
נתוני השוק מצביעים על עיתוי מושלם להשקה: בחמש השנים האחרונות, מכירות פלומארי רשמו זינוק של יותר מפי שניים. מגמה זו משתלבת בצמיחה הכללית של קטגוריית האניס, הכוללת הן ערק והן אוזו. סטורנקסט מדווחת על קפיצה מרשימה בהיקף השוק - מ-127 מיליון שקלים ב-2021 לסכום של 176 מיליון שקלים ב-2024.
בפלח השוק של האוזו הפרימיומי, המתבדל מהערק המסורתי, נרשמת צמיחה שנתית של 27%. פלומארי מוביל את המגמה עם גידול שנתי ממוצע של 36% בארבע שנים האחרונות. הנתונים מרשימים: מ-1.49 מיליון שקלים ב-2022 זינקו המכירות ל-2.99 מיליון ב-2024. לשם השוואה, המתחרה הקרוב ביותר, אוזו 12, הסתפק בצמיחה שנתית של 15% והגיע למכירות של 620 אלף שקלים ב-2024 בשוק המבורקד - נתונים שאינם כוללים את המכירות בחנויות פרטיות, ברים ומסעדות.
סיפור הייצור של פלומארי אדולו מתחיל בכפר פלומארי, המכונה בירת האוזו של האי לסבוס. השם "אדולו" מתייחס למה שמכונה "לב הזיקוק" - התמצית הטהורה ביותר של התזקיק. תהליך הייצור משלב מסורת וחדשנות: זיקוק משולש בדודי נחושת בני למעלה ממאה שנה, המשתמש ב-15 רכיבים טבעיים. בין המרכיבים: אניס אורגני מליסבורי, מלח משדות קלוני, מים מנהר סדונטס, הל ירוק, קינמון ומוסקט. הזיקוק עצמו מתבצע בתהליך איטי על להבה נמוכה, המוזנת בעץ זית.
המשקה החדש כבר נמצא על המדפים, באריזת 700 מ"ל במחיר של 120 שקלים. הוא יהיה זמין ברשת טיב טעם, בחנויות יין מתמחות, במסעדות וברים נבחרים, וכן באתרי האינטרנט של טיב טעם וישרקו.