מהפכה בשוק הטלוויזיה הישראלי: כך ייראו בקרוב המסכים בביתכם

מסך הטלוויזיה הביתי עובר גם הוא את מהפכת ה-AI. עם ביקושים גוברים למסכים גדולים, שקופים, אלחוטיים וחכמים, שוק הטלוויזיה הופך לדינאמי יותר מבעבר

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מהדורת החדשות הראשונה ב-AI. קרדיט: Act news | צילום: act news

שוק הטלוויזיות בישראל חווה בשנים האחרונות שינויים משמעותיים, שמעצבים מחדש את חוויית הצפייה הביתית ואת הדרישות של הצרכנים בישראל. התקדמות טכנולוגית מהירה, תחרות גוברת והעדפות משתנות מכתיבים את אופי השוק, והופכים את בחירת הטלוויזיה החדשה למשימה מורכבת יותר מבעבר.

מגמות כמו המעבר ההדרגתי למסכי OLED, שילוב הבינה המלאכותית, הדרישה ההולכת וגוברת למסכים גדולים והחדשנות בפיתוחים כמו מסכים שקופים ואלחוטיים – כל אלו יוצרים מציאות דינמית בשוק. ביטוי לכך ניתן לראות בצמיחה של LG, שהגדילה את הנתח שלה בשוק הטלוויזיות ב-12 נקודות (שהם עלייה של כמעט 50%) ברבעון האחרון של 2024 לעומת התקופה המקבילה ב-2023, נתון המעיד על התחזקות המותגים הוותיקים גם לנוכח התחרות הגוברת של המתחרים הסיניים.

M4 LG
M4 LG | צילום: יח''צ

אחת המגמות המשמעותיות ביותר בשוק היא העלייה בביקוש למסכי OLED. טכנולוגיית OLED מציעה איכות תמונה גבוהה במיוחד, צבעים חיים, וניגודיות עמוקה שאינה מושגת במסכי LED סטנדרטיים. היתרון העיקרי של OLED נעוץ בכך שכל פיקסל פולט אור באופן עצמאי, מה שמאפשר השגת שחור מוחלט ותצוגה חדה במיוחד.

מעבר לכך, טלוויזיות OLED זוכות להצלחה בקרב גיימרים, שכן הן מציעות זמני תגובה מהירים במיוחד ותמיכה בקצב רענון גבוה, שמאפשרים חוויית משחק חלקה ומדויקת יותר.

M4 LG
M4 LG | צילום: יח''צ

"הצרכנים מצפים שהטלוויזיה שלהם תהיה חכמה יותר, תדע להתאים את עצמה לסוג התוכן ולסביבת הצפייה. AI מאפשר לטלוויזיה לזהות את תנאי התאורה בחדר ולהתאים את עוצמת התאורה והצבעים בהתאם", מסבירה כמרה. "בטלוויזיות LG QNED90, למשל, האלגוריתם המתקדם מבצע התאמות אוטומטיות כדי לשפר את החדות והחלקות של התמונה, במיוחד בתכנים דינמיים כמו ספורט".

העדפת הצרכנים בישראל נוטה כיום למסכים גדולים יותר, במיוחד בגודל 75 אינץ' ומעלה. בעבר, מסכים גדולים היו נחלתם של בתי יוקרה בלבד, אך כיום ניתן למצוא טלוויזיות כאלה בטווח מחירים רחב שמתאים למגוון קהלים.

"הצרכנים מבינים שככל שהמסך גדול יותר, כך חוויית הצפייה הופכת להיות עוצמתית יותר. במיוחד עבור חובבי הספורט והסרטים, מדובר בשינוי משמעותי בתפיסת הבידור הביתית. דגם LG  QNED89T  בגודל 98 מאפשר ליהנות מחוויית צפייה קולנועית עם איכות תמונה מרהיבה גם בחללים ביתיים". מוסיפה כמרה.

הירידה המתמשכת במחירי המסכים הגדולים, לצד שיפורים בטכנולוגיית הרזולוציה והעיבוד, מאפשרת ליותר משקי בית לשלב מסכים בגודל קולנועי בסלון הביתי שלהם.

השוק הישראלי חווה תחרות גוברת מצד יצרנים סיניים שמציעים מכשירים מתקדמים במחירים נגישים. בטכנולוגיית ה-Mini LED  לדוגמא, אליה נכנסו המותגים הסינים כמו Hisense, TCL בתנופה חזקה, אין תקן רשמי ולכן כל יצרן מיישם אותה בדרכו, מה שעלול להוביל להבדלים גדולים בביצועים ובאיכות התמונה בין המותגים השונים בעיקר בכל הנוגע לאזורי תאורה, בקרת תאורה אחורית ויחס ניגודיות גבוה.

"היכולת של מסך להפוך לשקוף כשהוא כבוי או להציג מידע בצורה אינטראקטיבית משנה את כללי המשחק. הצרכנים מחפשים פתרונות חדשניים שמשתלבים בעיצוב הבית שלהם, והפיתוחים החדשים בתחום זה מספקים בדיוק את זה", מסכמת כמרה. "הדגם LG SIGNATURE OLED T הוא דוגמה מצוינת לכך, המשלב עיצוב עתידני עם איכות תמונה יוצאת דופן".

שוק הטלוויזיות בישראל עובר מהפכה, עם מגמות שמכתיבות את עתיד התחום. שילוב טכנולוגיות AI, המעבר למסכים גדולים, התחרות מול מותגים סיניים והפיתוחים החדשניים כמו מסכים שקופים ואלחוטיים מבטיחים שהתחום ימשיך להתפתח ולהשתנות בקצב מהיר. בשנים הקרובות, נראה כיצד מגמות אלו מעצבות את חוויית הצפייה הביתית, ומעניקות לצרכנים אפשרויות מתקדמות יותר מאי פעם.

תגיות:
טלוויזיה
/
LG
/
בינה מלאכותית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף