במקרה אחר, משקה חלב 2% נטול לקטוז בטעם וניל של טרה (1 ליטר) נמכר ב-5.90 שקל במחסני השוק, אך במחיר כפול כמעט (12.50 שקל) בשופרסל דיל – פער של 111.86%.
ברשת "ויקטורי" סל הגבינות הנבדק יעלה 1666.08 שקלים וברשת "פרשמרקט" הסל יעלה 1727.72 שקלים. ברשת "שופרסל דיל" המחיר עומד על 1736.38 שקלים לסל והרשת היקרה ביותר שנמצאה בבדיקה לסל הגבינות היא "טיב טעם", שם תשלמו על הסל 1805.75 שקלים.
פער של יותר מ-20% נמצא בין הרשת הזולה ביותר (יוחננוף) ליקרה ביותר (טיב טעם). למשפחה ישראלית ממוצעת, פער זה יכול להסתכם בכ-3,400 שקל בשנה רק על מוצרי חלב.
גמישות בין רשתות, שקלו לקנות מוצרי יסוד ברמי לוי ואת שאר המוצרים ב"יוחננוף", למקסום החיסכון. עם עליית יוקר המחיה, בחירה מושכלת של רשת השיווק למוצרי חלב הופכת לסוגיה כלכלית חשובה למשקי בית רבים. מעקב אחר מחירים והשוואה קבועה יכולים להוביל לחיסכון משמעותי לאורך זמן.
כ-40% מכלל מוצרי החלב שאנו רוכשים אנו מבצעים אותם בקניות השלמה בחנויות קרובות לבית, מוצרי החלב מוגבלים באורך חיי מדף ובשביל קרטון חלב לא נסע לפרברי העיר ואם נתייחס למוצרי החלב בסביבה האורבנית נשלם בממוצע כעשרה אחוזים יותר על סל הקניות אך במוצרי היסוד הפערים יהיו קטנים יותר.