בתקופה שבה אבחון מוקדם של מחלות הופך קריטי יותר מתמיד, יוזמה חדשה מבקשת לשנות את המציאות עבור עשרות אלפי ישראלים המתמודדים עם סוכרת סוג 1, כשהנשק במאבק הזה הוא פשוט להפתיע: כרטיסי ברכה.
רשת סופר-פארם יוצאת במבצע התרמה מיוחד להעלאת המודעות לאבחון מוקדם של סוכרת סוג 1, המכונה גם "סוכרת נעורים". במסגרת המבצע, שיתקיים בין ה-6 באפריל ל-9 במאי, יימכרו בכל סניפי הרשת מארזי כרטיסי ברכה במחיר של 10 שקלים בלבד, כאשר כל ההכנסות ייתרמו לאגודה לסוכרת סוג 1 בישראל.
סוכרת סוג 1 היא מחלה אוטואימונית שיכולה להתפרץ בכל גיל, מינקות ועד בגרות, ועדיין אין לה מרפא. כיום חיים בישראל כ-35 אלף חולי סוכרת מסוג 1, מתוכם כ-5,000 ילדים ובני נוער. נתונים מדאיגים מצביעים על עלייה במספר המאובחנים בשנים האחרונות, במיוחד בקרב תינוקות ובוגרים מעל גיל 18.
המדאיג עוד יותר הוא שכ-40% מהמאובחנים החדשים מגיעים לאבחון במצב חמור, מצב שניתן למנוע באמצעות היכרות עם סימני האזהרה המוקדמים של המחלה. אבחון מוקדם עשוי למנוע סיבוכים מסכני חיים ולאפשר טיפול מתאים בזמן.
מדובר במסורת של למעלה מ-20 שנה, במסגרתה מקיימת סופר-פארם את מבצע ההתרמה בשיתוף האגודה לסוכרת סוג 1 בישראל. זאת מתוך מחויבות לתמוך בילדים, בני נוער ומבוגרים המתמודדים עם המחלה. לצד גיוס התרומות, מטרת המבצע היא גם הגברת המודעות לחשיבות האבחון המוקדם, שעשוי להציל חיים.
מארזי כרטיסי הברכה, שעוצבו בסיוע חברת דורנת, מגיעים בגוונים רכים ואביביים ומתאימים לשימוש כברכה לכל אירוע. חשוב לציין כי על גב כל אחד מהמארזים מופיעים הסימנים לזיהוי סוכרת סוג 1 – מידע חיוני שיכול לסייע בזיהוי מוקדם של המחלה.
"כבר שנים שהאגודה לסוכרת סוג 1 פועלת ללא לאות להעלאת המודעות לסוכרת סוג 1 – מהאבחון הראשוני ועד להתמודדות היומיומית," אומרת אפרת טיש, מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים. "השנה, אני נרגשת במיוחד לראות את הפרויקט החשוב הזה יוצא לדרך רגע לפני חג הפסח, בשיתוף פעולה משמעותי עם רשת סופר-פארם. יחד, אנו פועלים להעלאת המודעות לסימנים המזהים של סוכרת סוג 1 – מידע מציל חיים שיכול לעשות את ההבדל עבור המאובחנים."
טיש מוסיפה כי "לצד קידום המודעות, האגודה מחויבת להמשיך ולתמוך במחקר למציאת מרפא, לשפר את איכות החיים של המאובחנים עם סוכרת סוג 1, ולהעניק תמיכה רחבה לקהילה".