"זוהי תופעה שמעלה שאלות קשות על הגינות מחירים והוגנות צרכנית, "כשהמחירים העולמיים עלו, היצרנים והיבואנים מיהרו להעלות מחירים, אך כשהמגמה התהפכה, ההוזלה לא מגיעה לצרכן דרך המותגים המובילים".
מעניין במיוחד הוא המקרה של מחסני השוק, שהוביל את מגמת ההוזלה עם ירידה של 55.6% במחיר בהשוואה לשנה שעברה – מ-44.90 ש"ח ל-19.90 ש"ח בלבד.
הנתונים מדברים בעד עצמם: בעוד שהשוק העולמי מתאושש והמחירים יורדים, רק הצרכן המודע והמושכל יוכל ליהנות מהוזלות אלו במלואן. המותגים המובילים סומכים על הרגלי הקנייה המושרשים – אך האם יש לכך הצדקה כלכלית אמיתית? התשובה, כנראה, טמונה בבחירות שנעשה בסופרמרקט.