במבט חטוף על המחירים בחלון הראווה של החנות, ברור שאין כאן שום דבר שמתקרב לחינם או אטרקטיבי מבחינת מחיר. "אני מעדיפה את הקניון הפתוח על פני הסינמה סיטי", מוסיפה מיטל. "בסינמה תמיד היה צפוף ודחוס בחגים, אי אפשר היה לזוז שם. פה לפחות יש אוויר ואפשר לנשום, גם אם המחירים גורמים לנשימה להיעצר".
רבים מהמבקרים מחלקים את זמנם בין שני המתחמים - הקניון והסינמה סיטי. "באנו לסרט בסינמה וכשיצאנו החלטנו לקפוץ לקניון לקניות", הסבירה משפחת לוי מחולון. "בעבר היינו מבלים את כל היום בסינמה סיטי - אוכלים במסעדות, הילדים משחקים במשחקי וידאו ואז הולכים לסרט. היום העדפנו לבלות רק חלק מהזמן שם ואת רוב היום בקניון הפתוח, מה גם שמזג האוויר מושלם".
האווירה בקניון מנותקת לחלוטין מהמציאות הישראלית העכשווית. שפע של שקיות צבעוניות נישאות בידי המבקרים, תורים ארוכים לקופות, ילדים מתחננים לעוד צעצוע או ממתק – כל אלה יוצרים תמונה סוריאליסטית. אם חייזר היה נוחת כאן, הוא היה בטוח שהגיע למדינה עשירה ושלווה, ולא למדינה שמתמודדת עם מלחמה ארוכה, משבר כלכלי ואי-ודאות פוליטית חריפה.
מנהלי החנויות, מצידם, חוגגים. "אלה הימים הטובים ביותר בשנה מבחינת מכירות", אומר מנהל אחת מחנויות האופנה המובילות במתחם הפתוח, שביקש להישאר בעילום שם. "אנשים קונים כאילו אין מחר. יש לי תחושה שזה סוג של אסקפיזם – במקום להתמודד עם המציאות המורכבת, אנשים קונים".
מנגד, בעלי העסקים בסינמה סיטי מביעים דאגה מסוימת. "פעם, בחול המועד, המסעדות שלנו היו מלאות מפה לפה", אומרת עובדת אחת ממסעדות המזון המהיר. "היום אנחנו רואים שהלקוחות באים לסרט או למשחקים ואז הולכים לאכול ולקנות בביג. יש תחרות שלא הייתה קודם ואנחנו מפסידים בה".