קבוצת פוקס הודיעה אתמול על חתימת הסכם עם חברת A.S JUMBO היוונית להקמה והפעלה של רשת חנויות JUMBO בקנדה. ההסכם מעניק לחברה בת קנדית בבעלות מלאה של פוקס את הזכות הבלעדית להקים ולנהל את רשת החנויות במדינה. החנות הראשונה צפויה להיפתח במחצית השנייה של 2026, בכפוף לרישום סימן המסחר של JUMBO בקנדה עד לסוף 2025.
הסכם זה מגיע כחלק מהאסטרטגיה של קבוצת פוקס להרחיב את פעילותה בשוק הקנדי. במסגרת ההסכם, מתכננת החברה לפתוח בין 5-10 חנויות במהלך שלוש השנים הראשונות, כאשר כל חנות צפויה להתפרש על שטח של 5,000-10,000 מ"ר. עלות ההשקעה להקמת כל חנות מוערכת בכ-7.5-15 מיליון ש"ח.
ההסכם עם JUMBO קובע תקופת פעולה של 12 שנה, עם אפשרות להארכה נוספת של 10 שנים בהסכמת שני הצדדים. במידה ותהיה מניעה רגולטורית לרישום סימן המסחר עד לסוף השנה הנוכחית, מועד פתיחת החנות יידחה, והחברה הבת תהיה רשאית לבטל את ההסכם בתוך 6 חודשים ממועד הדחייה.
קנדה, שוק הצרכנים השני בגודלו בעולם, מציעה פוטנציאל עסקי גבוה, עם צמיחה בתוצר המקומי הגולמי בשיעור של 1.6% בשנת 2024. המכירות הקמעונאיות במדינה הסתכמו ב-803.1 מיליארד דולר קנדי בשנה החולפת, עם עלייה של 1.3% לעומת השנה הקודמת. לצד ההסכם עם JUMBO, קבוצת פוקס כבר פעילה בשוק הקנדי עם מספר מותגים בינלאומיים, כולל נייקי, מנגו, ללין, פוקס הום ועוד. ההתפשטות הזו משקפת את מחויבותה של קבוצת פוקס להרחיב את מעגל הפעילות הבינלאומית שלה.
הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, אמר כי: "כניסת JUMBO לשוק הקנדי מסמלת צעד חשוב במימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו בשוק הבינלאומי. אנחנו מאמינים שהמותג יצליח, כפי שנראה מהצלחה ביוון ובישראל, ונסייע בהשגת פוטנציאל עסקי משמעותי בשוק הקנדי". ההסכם עם JUMBO מהווה חלק מהמאמצים של קבוצת פוקס לביסוס מעמדה בשווקים חדשים ולחיזוק פעילותה הבינלאומית.