מהפכת המעדניות חוזרת למדפי רשתות המזון – עם ריחות, טעמים, ושוב גם מחירים משתלמים. לאחר קריסה כמעט מוחלטת בתקופת הקורונה, המעדניות חוזרות להיות חלק בלתי נפרד מהחוויה הצרכנית של הציבור בישראל. סקר חדש שערך המכון לחקר הקמעונאות עבור מעריב באמצעות אתר "פרייסז", משרטט תמונת מצב ברורה: מעדניות חלביות מציעות לעיתים את אותם מוצרים – במחיר נמוך בעשרות ואף מאות אחוזים מהמוצרים הארוזים.
בסקר נבדקו 19 גבינות אהובות ונפוצות, החל מגבינה צפתית וצהובה ועד גבינות שמנת, פרמזן ודנאבלו. כולן נמכרות במעדניות לפי משקל. נבחרו מוצרים זהים בלבד, כדי לאפשר השוואה אמינה בין עשר רשתות שיווק מרכזיות.
גבינה צפתית 5% – 19 ₪ ביוחננוף מול 69 ₪ בטיב טעם – פער של 263%.
גבינת גאודה חצי קשה 30%־32% – 49 ₪ ביוחננוף מול 139 ₪ בקשת טעמים – פער של 183%.
גבינת שמנת טבעית 24%־30% – 19 ₪ במחסני השוק לעומת 52 ₪ בקרפור – פער של 173%.
גבינת פרמזן 23% בקר – 75 ₪ בקרפור לעומת 146.50 ₪ במחסני השוק – פער של 95%.
רמי לוי – 1,000.10 ₪
קרפור – 1,117.74 ₪
מחסני השוק – 1,189.02 ₪
ויקטורי – 1,248.74 ₪
סטופמרקט – 1,305.74 ₪
פרשמרקט – 1,332.50 ₪
טיב טעם – 1,387.49 ₪
שופרסל דיל – 1,443.74 ₪
קשת טעמים – 1,443.74 ₪
יתרון נוסף: צמצום בזבוז מזון. רכישה מדויקת לפי צורך מונעת מצב בו נרכשת כמות מיותרת ש"מתיישנת" ונזרקת – תופעה נפוצה בגבינות, שמועד התפוגה שלהן קצר יחסית.
לקראת חג השבועות, בו הגבינות מככבות במרכז הצלחת, זה הזמן להפעיל צרכנות חכמה: להשוות, לטעום, לחשב – ולקנות נכון.