על פי הודעת החברה, נכון לעכשיו, רק מספר מצומצם של טיסות מטען עדיין יוצאות ונכנסות לישראל: חברת ק.א.ל הישראלית מפעילה כמה טיסות באישור מיוחד, בעוד חברת אל על ממשיכה להפעיל לו"ז מצומצם של טיסות מטען באמצעות מטוסי בואינג 737, בעיקר ליומיים עד שלושה הקרובים.
המשמעות עבור עסקים בישראל, קטנים כגדולים - היא עיכובים בלתי נמנעים בקבלת סחורות, חומרי גלם, ציוד רפואי ופריטים דחופים אחרים. עסקים קטנים המתבססים על רכישות מיידיות מחו"ל חווים פגיעה מיידית, בעוד חברות גדולות מנסות להתאים עצמן למצב החדש תוך חיפוש פתרונות גיבוי לוגיסטיים.
לפי זכיינית UPS אחד הפתרונות המרכזיים שמיושמים בימים אלו הוא מעבר לשילוח יבשתי לנמלי מפתח באיטליה ובסלובניה, ומשם המשך השילוח לישראל בדרך ימית. "מדובר במהלך מורכב אך הכרחי", אומר שחם, "הוא יתאפשר בזכות עבודה אינטנסיבית מול סוכנים מקומיים בחו"ל, שמבצעים קונסולידציה – איחוד של מספר מטענים למשלוח מרוכז, תוך התאמה לכל גודל מטען".
הובלה כזו אורכת אומנם יותר זמן, מספר ימים לעומת שעות בשילוח אווירי, אך נכון לעכשיו זו אחת הדרכים הבודדות להבטיח שהמשלוחים יגיעו. הפתרון מתאים הן ללקוחות פרטיים שממתינים למשלוחים מאתרים בינלאומיים, והן לעסקים שהפעילות שלהם תלויה בפריטי ציוד או מוצרי ייצור שמיובאים בדרך כלל באוויר.
עוד מוסיף שחם כי "עדיין מוקדם להעריך את ההשלכות של סגירת השמיים מבחינת עיכובים ועלויות, אך ברור שככל שהמצב הביטחוני יימשך והמרחב האווירי יישאר סגור, עלולים היבואנים והלקוחות לספוג עלויות נוספות הן בשל שינויים במסלול הלוגיסטי והן בשל ביקושים מוגברים להובלה ימית שתפוסתה מוגבלת יותר".
בתוך כך, גורמים בחברות שילוח נוספות בישראל, ביניהן DHL ופדקס, מסרו למעריב כי גם הן ייאלצו לשנות את שיטות העבודה ולהציע מסלולי שילוח משולבים אוויריים וימיים, על פי היתכנות בטחונית וגישה אל נמלים פתוחים.