פיתוח יישומון עסקי, מה שהיה עד לאחרונה נחלתם של מותגים מובילים בלבד או עסקים מכווני-אפליקציה, שובר כעת את כל הגבולות. עסקים בכל תחום לרבות כאלה אשר מעולם לא חשבו בכיוון, מוצאים את עצמם עם דריסת רגל בחנויות האפליקציות. בכך הם נהנים מאתר שמועצם על ידי אפליקציה המתפקדת בתור פלטפורמה למעורבות של לקוחות דרך הנייד, ללא מעבר מקדים במנועי חיפוש.
אפליקציה עסקית עונה על הציפיות של הצרכנים לחוויית שירות זמינה, פשוטה ומותאמת אישית. היישומון הוא שחקן חיזוק שמאפשר לחברה להתבלט בשוק, לחזק את הקשרעם לקוחותיה ולהציע חוויית שימוש יעילה עם מעורבות אינטראקטיבית רציפה.
בחברת DigitalST "משווים ומעלים" ומציינים שניתן לקחת את המתודה החדשנית שלב נוסף קדימה עם פיתוח אזור אישי באתר, שיהפוך את האפליקציה לפלטפורמה אינטראקטיבית של ממש. לדוגמה, אפליקציה של משרד עורכי דין יוקרתי שמאפשרת ללקוחות גישה למסמכים שהועברו בין הצדדים, אפליקציה של חברת הפקות שמתקשרת במקביל גם עם ספקים וגם עם לקוחות, אפליקציה של סוכנות תיווך המציפה תוכן עדכני על נכסים בשיווק ועוד.
האפליקציה ההיברדית עובדת מתוך המעטפת של האתר ומייצרת חווית משתמש מתמשכת. לא צריך "לעדכן" תכנים במקביל וכל נגיעה במידע באתר עוברת אוטומטית ובאופן מיידי לאפליקציה. כעת, כאשר הפיתוח של האתר איכותי, גם האפליקציה תהיה מושלמת מבחינת מיקומי כפתורים, תפריטים, ויז'ואל, CTA וכו'.
בתחומים מסוימים שאפליקציות אינן שכיחות בהם, פיתוח אפליקציות בצמוד לאתר מייצר אפקט דרמטי של בידול ממתחרים. ניקח, לדוגמה, אתתחום ההתחדשות העירונית שפועלות בו מאות "מינהלות דיירים"המתחרות על שוק יחסית קטן ומצומצם.
מינהלות דיירים אלה מתקשות לייצר "צבע ייחודי" שיפריד אותן אחת מן השנייה. בתוך התפאורה הזו, אפליקציה יכולה בהחלט לייצר יתרון יחסי שיוביל לסגירת עסקאות. ברמה המיתוגית, האפקט הוא ברור. דמיינו פגישה של נציג מינהלת א' עם נציגות דיירים במתחם מסוים, המגיש גם אפשרות של תקשורת רציפה דרך אפליקציה ייעודית, לעומת נציג של מינהלת ב' עם אותה נציגות דיירים אך ללא יישומון. אין ספק שה"אפקט השיווקי" עשוי להיות הדחיפה הנדרשת לסגירת עסקה עם א' ולא עם ב'.
"אפשר גם לקחת את זה למדרגה נוספת", מציינים ב-DigitalST, "האפליקציה של מינהלת הדיירים יכולה לכלול ביחד עם האתר אזור אישי לדיירים ולפרויקט הספציפי. מקום שניתן לקבל בו מידע מדויק, להשאיר פנייה כללית או אישית, להיות 'עם היד על הדופק' וכו'. כולל הורדה או העלאת מסמכים ואפילו סליקה ותשלום".