לעומת זאת, נסיעות ארוכות מחייבות תכנון מסלול לפני כן, על מנת שהסוללה תספיק למשך כל זמן הנסיעה או לפחות עד שמגיעים לנקודות בהן אפשר להטעין את הרכב ומשם להמשיך בנסיעה. התכנון צריך לקחת בחשבון מספר נקודות:
כשמבררים איפה אפשר להטעין את הסוללה, צריך לבדוק האם העמדות מתאימות לסוג הרכב, רצוי גם לבדוק את העלויות ומה נדרש בשביל להטעין את הסוללה בצורה אופטימאלית ובטוחה.
במקרים מסוימים יהיה צורך להוריד אפליקציות ספציפיות של העמדות אליהן מתכוונים להגיע, זאת על מנת שיהיה ניתן לשלם על הטעינה במקום באמצעות כרטיס אשראי. לא תמיד אפשר לשלם במקום. רצוי לעשות זאת לפני שיוצאים לדרך ולא להסתמך שתהיה אפשרות להוריד אותה במהלכה או כשמגיעים לעמדה.
חשוב להדגיש, להבדיל מרכבים מבוססי דלק, נסיעות קצרות, עירוניות, הרבה יותר משתלמות לרכבים חשמליים מאשר נסיעות ארוכות (בכל מה שקשור לצריכת אנרגיה ועלויות).
3 נקודות חיוניות בנושא: