הציבור מרגיש את הלחץ בכיס, והרשתות יודעות זאת. המבצעים הפכו לצעקניים יותר, לעיתים בולטים עד כדי שיווק אגרסיבי. עגבנייה בשקל תשעים, דגני בוקר בשבע שמונים, שוקולדים ב-3 יחידות בעשרה שקלים. זה נשמע כמו חלום צרכני, אבל כשמסתכלים על הקופה, מתברר שמדובר יותר באשליה שיווקית מאשר בחיסכון אמיתי.
הפערים שהתגלו מטרידים:
כמעט 400 שקלים הבדל על אותם מוצרים וזה לפני שהוספתם ממתק אחד ספונטני לקופה או גלידה שהתפתיתם לקנות במדף הקפואים.
וכך, רבים מאיתנו מסיימים קנייה בסכום שגבוה בכמה מאות שקלים ממה שהתכוונו – אך משוכנעים שעשינו עסקה מעולה, כי “לפחות קיבלנו מבצע על הטונה”.
הסל המשתלם ביותר לא נמצא בשלטים הצהובים, אלא בטבלת ההשוואה הכוללת. צרכן חכם לא בודק רק את מחיר הקוטג', אלא את המחיר של כל מה שנכנס לסל. הוא עושה רשימת קניות לפי מה שבאמת חסר בבית, משווה מחירים באפליקציות או אתרי השוואה, מחפש מותגים פרטיים ויודע לזהות מבצעים שכוללים התניות.