הקרב הגדול בישראל בין הפלאלפל לשווארמה הוכרע סופית

העדפות מפתיעות בדוח Wolt: מהמנה הלאומית שניצחה בגדול, דרך הקרב בין אייפון לגלקסי ועד בובת הלבובו שכבשה את המדינה. הצצה להרגלי הצריכה של השנה החולפת

מיטל שרעבי צילום: פרטי
דוכן פלאפל ושוארמה
דוכן פלאפל ושוארמה | צילום: שאטרסטוק
3
גלריה

איך באמת נראתה שנת תשפ"ה של הישראלים? הדרך הטובה ביותר לגלות זה דרך הצלחת - והתיק המרובע הכחול. דוח Wolt השנתי חושף נתונים מעניינים על העדפות הצרכנים הישראליים, מההחלטה בין שווארמה לפלאפל ועד הבחירה בין אייפון לגלקסי.

בקטגוריית אוכל הרחוב נרשמה הכרעה ברורה: השווארמה ביססה את מעמדה כמנה הלאומית עם 63.9% מההזמנות, הרבה לפני הפלאפל שקיבל 27.7% והסביח שהסתפק ב-8.5%. גם בגלידות היתה הכרעה חדה - 62% מעדיפים שוקולד, לעומת 26% תות ו-12% וניל.

שווארמה
שווארמה | צילום: שאטרסטוק

הפתעה דיגיטלית: ישראל היא מדינת אנדרואיד

אחת ההפתעות הגדולות של השנה נרשמה בעולם הסמארטפונים. בניגוד לתפיסה הרווחת, גלקסי גבר על אייפון ב-60.5% מול 39.5%, מה שמוכיח שישראל היא למעשה מדינת אנדרואיד.

בקניות הביתיות נרשמו עוד כמה הכרעות מעניינות: המיונז ניצח את הקטשופ ב-57% מול 43%, השוקולד חלב גבר על הלבן והמריר, והטונה בשמן הכריעה את זו שבמים ב-71.7% מול 28.3%. אפילו בעשבי תיבול היתה תחרות - כוסברה גברה על פטרוזיליה ב-55% מול 45%.

הימים והשעות החמות

הדאטה מצייר גם את מפת הזמן של הצריכה הישראלית. השעות החמות ביותר להזמנות היו 13:00, 14:00, 19:00, 20:00 ו-21:00, עם יום חמישי כיום החזק ביותר בשבוע. בין הפיקים החריגים ניתן לציין את היום שלפני ערב פסח, ערב יום העצמאות שבו בוטלו החגיגות בשל השריפות, וגמר ליגת האלופות.

במתנות, הגלידה עמדה בראש הרשימה, מיד אחריה עוגה, פרחים במקום השלישי, גיפט קארד של Wolt במקום הרביעי, ומארזי ביוטי סגרו את החמישייה.

בובות לבובו
בובות לבובו | צילום: שאטרסטוק

להיט השנה: בובת הלבובו

אם יש מוצר אחד שזכה לתואר "להיט השנה", זהו הלבובו שפרץ עם תחילת החופש הגדול. בתוך שבועיים נרשמה עלייה של יותר מ-400% במכירות, ובשיא הקיץ הגיע לזינוק של 500%. הילדים וההורים אימצו אותו כהצלחה מיידית, עד שהחזרה לשגרה בסוף אוגוסט הובילה לירידה הדרגתית בביקוש.

תגיות:
פלאפל
/
סמסונג
/
משלוחים
/
שווארמה
/
וולט
/
לבובו
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף