בישראל, החגיגה הצרכנית קיבלה צביון מקומי עם השקת יוזמת “שופינג IL” של גוגל ישראל בשנת 2014, שמטרתה הייתה לעודד רכישות באתרים כחול-לבן. “היוזמה הזו פתחה את הסכר”, אומר גיל-אור. “מאז כמעט כל תחומי המסחר אימצו את רוח נובמבר – אופנה, אלקטרוניקה, פארם וקוסמטיקה – והמבצעים הפכו למרוץ של חודש שלם”.
עם זאת, הוא מזהיר שלא כל הנוצץ הוא זהב. “ההנחות האגרסיביות יוצרות תחושת דחיפות שמובילה לרכישות אימפולסיביות. אנשים קונים דברים שהם לא באמת צריכים, ולפעמים מתחרטים אחרי זה או נתקלים בעומס באשראי”, הוא אומר. “מצד שני, זו גם תקופה שמאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להגדיל חשיפה, ולצרכנים מתוכננים לקנות מוצרים יקרים במחיר מופחת”.
ומה צופן העתיד? לדברי גיל-אור, חודש נובמבר יתבסס גם בשנים הבאות כ"חודש הקניות הבינלאומי", אך עם שינויים במבנה ובהתנהלות. חלק מהחברות כבר עוברות למתכונת של "מבצעי פריסה" לאורך כל החודש, כדי למנוע עומסים לוגיסטיים ולהתמודד עם בעיות מלאי. בנוסף, קיימת מגמה גוברת של צרכנות מודעת - רכישה מושכלת, בת קיימא ואחראית יותר כלפי הסביבה.
“בסוף”, הוא מסכם, “נובמבר כבר הפך לתופעה כלכלית ותרבותית בפני עצמה, מראה המשקפת את הדרך שבה אנחנו קונים, צורכים וחושבים על כסף בעולם הדיגיטלי של המאה ה-21".