מטא מתכוונת להוציא עד 72 מיליארד דולר ב־2025, עם צפי להוצאות אף גבוהות יותר ב־2026. כדי לממן זאת, היא משיקה כלים פרסומיים מבוססי AI, כמו יצירת סרטוני וידאו מתוך תמונות, וממשיכה להסתמך על מעורבות גבוהה בפלטפורמות שלה – בעיקר אינסטגרם.
החברה מתכננת להשקיע 120 מיליארד דולר בשנת הכספים הקרובה - פי ארבעה מאשר ב־2023. ההשקעות נועדו לתמוך בביקוש העולה לשירותי AI בענן ובמוצר הדגל Copilot, שכבר משולב ב־Microsoft 365. לצד שיתוף הפעולה עם OpenAI, מיקרוסופט פתחה את הפלטפורמה שלה גם למודלים של xAI ושל מטא, ומציגה אסטרטגיה רחבה שמחזקת את מעמדה בתשתיות הענן הגלובליות.
בינתיים המשקיעים סבלניים ומקבלים את השקעות העתק בבינה מלאכותית ברוח חיובית, ושתי המניות אפילו טיפסו לאחר המסחר בכעשרה אחוזים, אבל ההוצאות ממשיכות לטפס והשאלה הגדולה שעומדת על הפרק היא האם החברות יצליחו לתרגם בסופו של דבר את ההשקעות האדירות לרווחים, או שהן יישארו בידיים ריקות עם פלופ שאולי יתברר כיקר בהיסטוריה?