לא בזכות הנאגטס: השיטה שמגלגלת מיליארדים לכיס של מקדונלד'ס

מקדונלד'ס מוכרת כמובילת שוק ההמבורגרים, אך עיקר רווחיה נובעים מהשכרת נכסים לזכיינים. מעל 40% מהכנסותיה ב־2023 הגיעו מדמי שכירות וזיכיון

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מקדונלד'ס
מקדונלד'ס | צילום: רויטרס
3
גלריה

רשת מקדונלד'ס מוכרת ברחבי העולם בזכות ההמבורגרים, הצ'יפס והנאגטס, אך דווקא תחום שונה לחלוטין הוא זה שמניב לה את הרווחים הגדולים באמת - נדל"ן.

עם יותר מ־40 אלף סניפים ברחבי העולם, מהם מעל 200 בישראל, מקדונלד'ס מוכרת מדי שנה יותר משני מיליארד המבורגרים. עם זאת, כ־80% מהסניפים של מקדונלד'ס נמצאים כיום בבעלות החברה מבחינת נדל"ן - נתון חריג בקרב רשתות מזון מהיר.

לפי הדוחות הרשמיים של החברה, יותר מ־40% מהכנסותיה בשנת 2023, סכום של כ־10 מיליארד דולר, הגיעו מדמי שכירות ותשלומי זיכיון. מדובר בהכנסות סדירות, ניתנות לחיזוי ואינן תלויות בהצלחת כל סניף באופן ישיר. שאר ההכנסות נובעות ממכירות ישירות, חנויות בבעלות מלאה ופעילויות רישוי.

מקדונלד'ס
מקדונלד'ס | צילום: יוני רייף

לפי מומחים, מקדונלד'ס מצליחה להניב באמצעות מודל זה הכנסות קבועות של כ־7 מיליארד דולר בשנה מהשכרת הנכסים בלבד,  ללא צורך בהשקעה תפעולית ישירה או כוח אדם מקומי.

מקדונלד'ס בישראל: המרוץ על הזיכיון החדש

מקדונלד'ס סניף ביג גלילות
מקדונלד'ס סניף ביג גלילות | צילום: יח''צ

מי שיזכה בזיכיון לא יקבל רק רשת מזון עם פריסה רחבה בישראל, אלא גם פורטפוליו נדל"ן משמעותי, עם פוטנציאל הכנסות מהשכרה, זיכיונות והתרחבות נוספת. מדובר לא רק בהזדמנות עסקית - אלא גם במנוף השקעה שמתבסס על מודל מוכח של הצלחה.

תגיות:
מקדונלדס
/
אוכל מוכן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף