סוף עידן: מותג האופנה המיתולוגי בן 60 שנה סוגר 500 חנויות

המותג שהיה פעם הטרנדי בעולם מבצע קיצוצים נרחבים, סוגר מאות חנויות ומפטר עובדים במאמץ נואש לחזור לרווחיות. מסע כואב של מותג שהגדיר דור שלם בשנות השמונים והתשעים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
חנות בגדים
חנות בגדים | צילום: Pixabay

היו זמנים שהסוודר הצבעוני של בנטון היה הפריט הכי חם בארון הבגדים של כל נער אמריקאי. בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים, כשטרנדים בעולם האופנה באו והלכו במהירות הבזק, המותג בנטון השיג משהו נדיר, הוא הפך להיות תופעה גלובלית על בסיס פריט יחיד. היום, למעלה משלושה עשורים אחרי ימי התהילה, החברה האיטלקית נמצאת במאבק על עצם קיומה.

על פי דיווח באתר החדשות The Street, החברה עומדת בפני ארגון מחדש מסיבי, סגירת מאות חנויות ופיטורי מאות עובדים. זה המחיר שבנטון משלמת במאמץ נואש לשרוד בעידן האופנה המהירה.

עבור בנטון, שפעם ייצר את הסוודר האייקוני שלו במתקני ייצור איכותיים ומכר אותו במחירים פרמיום, המאבק מול רשתות כמו זארה ו-H&M הוכח כבלתי אפשרי. הצרכנים של היום מעדיפים להחליף בגדים בקצב מהיר ובמחיר זול, מאשר להשקיע בפריט איכותי אחד שיחזיק מעמד שנים.

תגיות:
אופנה
/
קריסה
/
בגדים
/
פשיטת רגל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף