אחד משמות הקמעונאות הדיגיטלית החמים ביותר בעולם האופנה נמצא במשבר קיומי. Ssense, הקמעונאי הקנדי שהפך לכתובת מועדפת עבור חובבי האופנה העצמאית ברחבי העולם, הגיש השבוע בקשה לפשיטת רגל - מהלך שמסמן סוף עידן עבור עשרות מותגי מעצבים צעירים שהסתמכו עליו, כפי שדווח באתר ווג.
"לקוחות כבר החלו לחוש את השפעת המכסים באפריל", מספר דובר החברה. "המכירות הדו-שנתיות שלנו, שהיו חגיגה אמיתית לחובבי האופנה, פתאום הפכו לקניה יקרה בהרבה".
החברה הקנדית, שנוסדה ב-2003 על ידי האחים עטאללה, נאלצה לפטר 100 עובדים במאי - הסיבוב השלישי של פיטורים בשנה האחרונה. "זה הסיבוב השלישי בשנה", מודה הדובר. "אבל אנחנו לא מוותרים".
"המשימה שלנו רלוונטית יותר מתמיד", מתעקש הדובר. "יש לנו בסיס לקוחות נאמן ברחבי העולם, זיהוי מותג חזק ומודל דיגיטלי מוכח. אנחנו מאמינים שנצא מזה חזקים יותר".
כעת, עם תחילת ההליכים המשפטיים, גורלה של אחת מפלטפורמות האופנה המשפיעות ביותר בעולם תלוי בבתי המשפט הקנדיים - ובשאלה האם המותגים הצעירים שהיא טיפחה יצליחו למצוא בית חדש.