בגלל עזה: המזרח התיכון מחרים את KFC - הזכיינית משנה כיוון

צרכנים במזרח התיכון החרימו רשתות מזון מהיר אמריקאיות בגלל התמיכה של ארה"ב בישראל במלחמה, ומפעילת הזיכיונות שוקלת צעדים אפילו שהרע כבר מאחוריהם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
KFC עיראק
KFC עיראק | צילום: REUTERS/Thaier al-Sudani

הרווחים הנקיים השנתיים של החברה ירדו בכמעט 40 אחוזים ל-159 מיליון דולר בשנה שעברה, שכן צרכנים באזור החרימו מסעדות ומוצרים הקשורים לארצות הברית בשל התמיכה בישראל במהלך המלחמה בעזה.

ריכוז המותגים המערביים של אמריקנה הפך אותה לפגיעה לחרמות צרכנים, למרות שבעלי המניות העיקריים שלה, הכוללים את קרן ההשקעות הריבונית של ערב הסעודית, אינם ממוקמים בארצות הברית.

אלאבר, שמנהל גם את חברת Emaar, יזמית הנדל"ן הגדולה ביותר בדובאי, וקרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית מחזיקים במשותף ברוב המניות באמריקנה מאז 2016. מחיר המניה של החברה בשוק טדאוול של ערב הסעודית, הגדול ביותר באזור, ירד ב-28 אחוזים בשנה האחרונה.

ההכנסות של 1.22 מיליארד דולר בששת החודשים הראשונים של 2025 עלו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אך נמוכות מעט מאלה שנרשמו לפני שנתיים, למרות שלחברה יש כעת 361 סניפים יותר מאשר באמצע 2023.

בתגובה לירידה במכירות, אמר אלאבר כי הקבוצה, המפעילה 2,638 מסעדות, הפחיתה "באופן משמעותי" את עלויות הרכישה במקום לפטר עובדים, אך "הרווחיות שלנו נפגעה". הוא הוסיף כי למרות שהשפעת החרם פחתה, אמריקנה עדיין מחפשת לגוון. המצב "חיזק את האמונה שלנו שאנחנו צריכים לטפח ולקנות אולי כמה מותגים מזרח תיכוניים ולפתח אותם", אמר.

למרות שלא ציין שמות של חברות ספציפיות, אלאבר אמר שיש הרבה מסעדות ברחבי האזור שניתן לזכות בהן ולהרחיב אותן. "בכווית יש הרבה מותגים. בסעודיה, יש לכם דברים יפים. איחוד האמירויות הערביות, מצרים ולבנון".

תגיות:
המזרח התיכון
/
מזון מהיר
/
חרם כלכלי
/
KFC
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף