מניית טסלה התקשתה לנסוק השנה, על רקע סיום ההקלות במס לרכישת רכבים חשמליים בארה"ב והתחרות הגוברת מצד יצרנים אחרים. בנוסף, המותג נפגע מהמעורבות הפוליטית השנויה במחלוקת של מאסק, שהפכה לגורם משמעותי בביצועי החברה. מאסק, שכבר מחזיק בכ-13% מהחברה, נמצא במאבק ממושך על הגדלת שליטתו בטסלה. בדיונים עם הדירקטוריון, הוא דרש 25% ממניות החברה ואף איים לעזוב את החברה לחלוטין אם לא יקבל את דרישותיו. הלחץ הזה הוביל להחלטות דרמטיות מצד הדירקטוריון.
התגובה הגיעה בצורה של תוכנית תגמול בהיקף חסר תקדים: הדירקטוריון הציע למאסק חבילת תגמול המוערכת בטריליון דולר, שתעניק לו עד 12% נוספים ממניות החברה בכפוף לעמידה ביעדים עסקיים מסוימים. בנוסף, הוא יקבל מניות בשווי 29 מיליארד דולר כפרס "ביניים" נפרד. הצעדים הללו באו לאחר שחבילת שכר קודמת שהוסכמה ב-2018 בוטלה במאבק משפטי מורכב, מה שהותיר את מאסק ללא התגמול העתק שתוכנן עבורו.
הרכישה החדשה של מאסק מסמלת ניסיון לחזק את מעמדו בחברה ולהעביר מסר ברור של אמון בעתידה, בזמן שטסלה עומדת בפני אתגרים עסקיים ותדמיתיים חסרי תקדים. האם המהלך יצליח לייצב את המניה ולהחזיר את האמון של המשקיעים, או שמא מדובר במהלך נואש של מנכ"ל שמרגיש את השליטה חומקת מידיו? התשובה תקבע לא רק את עתיד טסלה, אלא גם את מעמדו של מאסק כאיש העסקים המשפיע ביותר בעולם הטכנולוגיה.