בעקבות הלחץ, פורסם היום ב"פייננשל טיימס" כי באירופה מתכננים להקל על יצרני הרכב האירופיים, כדי לסייע להן לעמוד ביעדי הפליטה לשנת 2030. המהלך מהווה חלק מתוכנית רחבה של הנציבות האירופית, שבכוונתה גם לבטל את האיסור על מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית חדשים החל מ-2035. בנוסף, עד שנת 2035 יוכלו יצרני הרכב לשמור על 10% מרמות הפליטה של 2021, במקום להגיע ליעד של אפס.
המהלכים של הנציבות מנסים להעניק פתרונות פרקטיים לתעשייה, אך גם מייצרים מתח בין האינטרסים הכלכליים של יצרנים לבין מטרות האקלים של אירופה. ההחלטות הסופיות בנוגע לגמישות בשנים הקרובות צפויות להוות נקודת מפתח במאבק האירופי למעבר לרכב חשמלי ובצמצום הפליטות.