הרשת החברתית מתגאה ב-265 מיליון משתמשים פעילים בחודש ומציגה גידול עקבי בכמות היוזרים וקיטון משמעותי בשורת ההפסד אבל האם היא תצליח איפה שהמתחרות שלה, סנאפצ'ט וטוויטר, נכשלו בעבר, כלומר לשמור את מחיר המניה באותה סביבת מחיר גם אחרי שהבאז של ההנפקה יעלם?
בתקופה הקרובה אנחנו הולכים לראות מבול של הנפקות בורסאיות (IPO) ע"י חברות הטכנולוגיה החמות ביותר בשוק: Uber, Lyft, Slack ו-Zoom. כולן ינסו לשכנע את וול-סטריט שיש להן מודל עסקי בריא ופוטנציאל צמיחה גבוה (מה שצפוי להיות די מאתגר עבור חלקן).
פינטרסט, הרשת החברתית מסן-פרנסיסקו שפיתחה מנוע חיפוש ויזואלי, תנסה להיות אחת הסנוניות הראשונות ובתקווה גם המוצלחות, אחרי שהגישה תשקיף לקראת הנפקה ביום שישי האחרון.
האם נראה הנפקה מזהירה שבעקבותיה מחיר המניה ימשיך לטפס עוד שנים קדימה ומייסד ומנכ"ל החברה, בן סילברמן, ישכיל להפוך אותה למכונת מזומנים משומנת כמו פייסבוק? או שנחזה בשידור חוזר של הנפקת סנאפצ'ט, שלא ראתה את מחיר המניה שלה מתקרב אפילו לרמות המחיר של מועד ההנפקה (על אף העליות המעודדות שנרשמו מתחילת השנה)?
ההצלחה בפעילות הפרסום סייעה להקטין את ההפסד משמעותית ($62.9 מיליון) ולהמשיך לקרב את החברה לרווחיות.
בנוסף, פייסבוק וגוגל כבר הוכיחו בעבר שאם הן רוצות לפגוע בחברה הן יכולות לעשות את זה ללא הפרעה. בתחילת 2018 גוגל עשתה שינוי באלגוריתם שלה שפגע מאוד בהופעה של עמודי תוכן מפינטרסט במנוע החיפוש שלה. רבעון אח"כ פייסבוק עשתה שינוי במנגנון ההתחברות שלה (שמאפשר להירשם לשירותים אחרים דרך פרופיל הפיייסבוק של המשתמש) שגם גרר אחריו נפילה חדה נוספת בכמות המשתמשים.
לסיכום, פינטרסט מתמודדת מול הגנגסטרים הכי קשוחים שיש היום במרחב הדיגיטלי ויש לה עוד דרך ארוכה לעשות כדי לייצר הכנסות משמעותיות ממשתמשים בינלאומיים. מה שבטוח, קל זה לא יהיה, אבל מאוד אסתטי ומעורר השראה.