רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה פרסמה השבוע את מדדי רמת השירות בנמלי ישראל לשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023. מהנתונים עולה כי נמל חיפה מוביל ברוב מוחלט של הפרמטרים ומציג שיפור מתמשך ומשמעותי ברמת השירות.
שיפור במדדי השירות בנמל חיפה: מהנתונים שמפרסם משרד התחבורה עולה כי חברת נמל חיפה שנרכשה בתחילת השנה על ידי קבוצת אדאני-גדות, מציגה שיפור ביחס לתקופה טרום ההפרטה, וביחס לשאר הנמלים בישראל.
תנועת מטענים: בנמל חיפה עברו בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 כ- 16,343 אלפי טונות מטען המהווים 35 אחוז מסך המטענים בישראל בתקופה זו. בנמל אשדוד עברו 15,740 טונות מטען, בנמל המפרץ עברו 7,159 אלפי טונות מטען, נמל דרום עם 3,547 טונות מטען, מספנות ישראל עם 2,836 טונות מטען ונמל אילת 1,425 טונות מטען.
מכולות: זמן שהייה ממוצע של אוניית מכולות בנמל חיפה (הזמן מתחילת העבודה על האונייה ועד סיומה) הוא הקצר ביותר ועומד על 22 שעות בתקופה המדוברת ומשקף שיפור בשירות לעומת 29 שעות שהייה בשנת 2022. זמן השהייה הממוצע בנמל המפרץ הוא 37 שעות, בנמל אשדוד 39 שעות ובנמל הדרום 58 שעות.
"חברת נמל חיפה מציגה שיפור מתמיד בפרמטרים השונים בתחום השירות. מהנתונים ניתן לראות את השיפור הרציף והמתמשך מתחילת השנה והפרטת הנמל, ביחס למדדים בתקופת טרום ההפרטה. לפי דו"ח משרד התחבורה, נמל חיפה הוא הנמל המוביל בארץ מבחינת מתן שירות ללקוחותיו בפרמטרים רבים. אנחנו ממשיכים לעמוד בסטנדרטים גבוהים, וביתר שאת, גם בחודשים האחרונים למרות המלחמה. הצוות של נמל חיפה ממשיך לפעול כל הזמן לשיפור השירות לכלל לקוחותינו", מסביר אודי שרון, מנכ"ל חברת נמל חיפה.