השלכות המלחמה מתבטאות בירידה בהיקף כניסת סחורות לישראל במירב המגזרים, כולל רכבים חדשים, מכולות, תפזורת, מטען כללי ואוניות הקרוזים. כך מסכמת חברת נמל אשדוד את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2024.
"ברבעון הראשון של שנת 2024, ניתן להבחין בהאטת הפעילות המשקית כתוצאה מהשלכות המלחמה, דבר המשפיע באופן ישיר על התוצאות שלנו. אנו פועלים בסביבה תחרותית ועושים את המיטב, על מנת להתמודד בה כראוי למרות המצב הבטחוני", הוסיף.
"הצגנו תזרים חיובי ולהערכתנו ברבעונים הבאים נדביק את הפער לתקציב החיובי שחזינו טרם המלחמה", הוא אמר עוד. מחזור ההכנסות ברבעון הראשון לשנת 2024 הסתכם ב-214 מיליוני שקל, לעומת 274 מיליוני שקל ברבעון הראשון ב-2023 - קיטון של 22%. ברבעון הרביעי של שנת 2023, שברובו היה בתקופת המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, נרשמו הכנסות של 205 מיליוני שקל.
ההפסד ברבעון הראשון לשנת 2024 עמד על שבעה מיליוני ₪, לעומת רווח נקי של 40 מיליוני שקלים ברבעון הראשון לשנת 2023. הון עצמי ליום 31 במרץ 2024: 2,577 מיליוני ₪, לעומת 2,751 מיליוני ש"ח ליום 31 במרץ 2023 בהשפעת התחייבות לחלוקת דיבידנד למדינה.
במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024, הסתכם ב-168 אלף מכולות בהשוואה ל-180 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד.
במגזר הרכבים – בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-7,000 רכבים בלבד, לעומת כ-43 אלף כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך הרבעון, נמשכה הסטת אוניות גלנוע לצפון, לנמל חיפה. רק בחודש מרץ 2024 חזרו לפקוד את נמל אשדוד אוניות הגלנוע ובנמל מצפים לשיפור ברבעון השני במגזר כלי הרכב.