כעת, אושר החוק בוועדה – והוא יעלה להצבעה במליאה בקריאה שנייה ושלישית. אם יאושר סופית במליאה, יוכלו החברות לבטל ולדחות טיסות מבלי לתת על כך פיצוי לנוסע. החוק נידון בוועדה מספר פעמים בחודשים האחרונים, אך נבלם עקב החשש לפגיעה המוגזמת בעיני רבים בזכויות הטסים, וכן עקב הרווח שיוכלו לגרוף חברות התעופה הישראליות, שרשמו ברבעון האחרון רווחי שיא והואשמו בהעלאות מחירים מוגזמות.
בנוסף תוכל השרה לקבוע בצו כי לא תהייה זכאות לפיצוי כספי במקרה של ביטול, אם שוכנעה שיש פגיעה משמעותית ביכולת לתכנן את לוח הטיסות, או לחלופין לקבוע כי תקופת ההודעה מראש על ביטול טיסה או הקדמתה ביותר מ-8 שעות שבשלה נוסע לא יהיה זכאי לפיצוי תצומצם מ-14 ימים לפחות לעד 3 ימים בלבד.
במקרה כזה, חברת התעופה תצטרך להציע לנוסעים כרטיס טיסה חלופי ליעד הקרוב ביותר או מהיעד הקרוב ביותר. צו כזה תוכל השרה להחיל, במקרה של מצב חירום, על כל הטיסות או חלקן ולתקופה שלא תעלה על 60 ימים, כאשר תקופת שלילת הפיצוי לא תעלה על 45 ימים.
נציגת האוצר הוסיפה כי על מנת לעודד תחרות בין חברות על טיסות לצפון אמריקה, ועל רקע העובדה שחזרת החברות האמריקאיות לא נראית באופק, הכוונה במשרד האוצר היא להשתתף ב-50% מהעלות במקרה של הפסד תפעולי שייגרם לחברות בגין ביטול טיסה לצפון אמריקה. לדבריה, ההשתתפות תינתן על בסיס שוויוני, לכל חברה שתוסיף לפחות שתי טיסות שבועיות ליעד מסוים.
לאחר ההצבעה שאישרה את התיקון, הודיע יו"ר הוועדה דוד ביטן כי יקדם את ההצעה לאישור סופי במליאה רק לאחר שתתקבל החלטת הממשלה עליה עדכנו נציגי האוצר, בעניין השיפוי על הטיסות לצפון אמריקה.