על העלאת המע"מ ציין: "הציבור לא נולד אתמול ומכיר את הדברים האלה, והצרכן מכיר את התמחור וזה הדבר הכי חשוב. מה שמעניין את הצרכן זה מי יידע לתת לו את המענה האמיתי ליוקר המחייה ושם באמת המהלכים הגדולים שאנחנו עושים".
בנושא היצרניות הגדולות שהעלו מחירים הוסיף: "ברור שאנחנו נלחמים, אבל אני חושב שהמלחמה עברה לשלב יותר אגרסיבי וענייני על כך שאנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד לתת לצרכן לבחור והוא אכן עושה כך. אנחנו רואים את זה בדוחות שלנו, אנחנו רואים שהצרכן יודע לנוע בתוך המדפים ואני חושב שזה המענה הטוב ביותר לתחרות האמיתית במקום להתלונן על הספק, ספק שיעלה את המחירים שלו ייפגע".
"גם היום המלחמה הזו לא יורדת ולא נעצרת לרגע, אבל אני אומר כי ה-game changer הגדול בתקופה שבה אנחנו נמצאים בשנה האחרונה, אנחנו רואים את הצרכנים יותר פתוחים למותגים פרטיים, למוצרים של הפרייבט לייבל וכן למוצרים החדשים וזה מה שנותן לנו את הכוח הגדול", הסביר.
"אנחנו יודעים להגיד שמכל מה שאומרים על עשרות האחוזים של ההתייקרויות, בסוף אנחנו רואים את המדד שהתייקר ב-4.5%, זה נובע מסיבה אחת שאני יודע להגיד בוודאות, הצרכן יודע ליצור את סל הקנייה שלו על ידי כך שהוא בוחר את המוצרים שלו ומוכן לשלם".
יוחננוף הדגיש כי לדעתו "יהיו הבטחות חיוביות. בוא ניקח למשל מה שקורה בפירות והירקות. אנחנו רואים שיפור משמעותי לטובת הצרכן, המחירים יורדים בעקבות היכולת להגיע להיצע גבוה יותר וזה מה שמוריד את המחירים, אתם רואים בננות ב-3.90 שקלים, תפוזים בשלושה שקלים".
לדבריו, "כל מי שיעבור את הגבול ישלם את המחיר. ראינו את אחד הספקים שפתאום הציע ירידת מחיר וזה נובע מכך שהצרכן מצביע ברגליים ולא מרים את המוצרים שנראים לו יקרים ופתאום הספקים מתחילים לחזר אחריו".
"אני קורא לצרכנים להתעורר ולהבין שהמיתוג צריך באמת להתאמץ לייצר את סל הקנייה הנכון, לבוא ולכתת רגליים ולא לשלם במחירים גבוהים בחנויות יקרות ויש את האופציות. הצרכן יכול לדאוג לעצמו ולייצר סל קנייה הוגן ומתאים", הדגיש יוחננוף, "יש צרכנים שפחות רגישים למחיר וזה לא מעניין אותו לשלם מחיר יקר יותר. אז לבריאות. זו החלטה שלו. אנחנו לא יכולים לקבוע לבן אדם מה הוא יקנה, אבל מי שרוצה יכול. יש היום המון מוצרים גם בייבוא, גם בפרייבט לייבל ומוצרים גם בארץ שהם יותר זולים מהספקים שהם יקרים".