ברקת מתקפל אחרי הביקורת הציבורית: סימון המחירים על מוצרים לא יבוטל

המהלך, שהיה פוגע בצרכנים ומאפשר לרשתות השיווק להעלות מחירים בקלות ומתחת לרדאר, יירד מהשולחן. אף שנאמר כי התוכנית מתקיימת בהצלחה באירופה וארה״ב זמן רב, נודע לממונה על הרשות להגנת הצרכן שלא תצא לפועל

ליעם אדיב צילום: ללא
מדפי הסופרמרקטים
מדפי הסופרמרקטים | צילום: אבשלום ששוני
2
גלריה

התופעה במסגרתה רשתות השיווק הפסיקו לסמן מוצרים במדבקות מחירים החלה בעיקרה עם תחילת המלחמה, אז קיבלו אישור מיוחד לעשות זאת. אלא שבחסות ההטבה שקיבלו הקמעונאים, חל גל עליות מחירים - וגם כאשר בוטל הפטור, המשיכו הרשתות לצפצף על החוק ולא לסמן מחירי מוצרים.

ניר ברקת
ניר ברקת | צילום: אבשלום ששוני

לפני מספר חודשים, אחד הפתרונות שהוצעו לבעיה מטעם הרשות להגנת הצרכן היה סימון מחירים באמצעות צגים דיגיטליים. השר ברקת תמך ברעיון והנחה את הממונה לגבש תוכנית להטמעת הסימון הדיגיטלי, לדבריו, "כפי שהדבר מתקיים בהצלחה במדינות אירופה וארה"ב מזה שנים". אולם עכשיו, הרעיון יורד מהפרק.

ההתקפלות מגיעה בין היתר לאחר ביקורת ציבורית נרחבת על המהלך שטמן בחובו פגיעה פוטנציאלית קשה בצרכנים. מבלי אלטרנטיבה אמיתית ומפורטת לחובת ההצגה הפיזית, וללא הגבלה של הרשתות באופן בו הן יכולות להעלות מחירים – הצגה דיגיטלית של מחירים הייתה מהווה למעשה מדרון חלקלק שבסופו היו מוצרים רבים מתייקרים, מבלי שנוכל לשים לב. הקלות בה היו יכולות לעשות זאת עלולה לתת את הכוח להקפיץ מחירים בכל סניפי הרשת ו"בלחיצת כפתור".

תגיות:
ניר ברקת
/
צרכנות
/
סימון מוצרי מזון
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף