למ"ס: זינוק של כ-10% ברכישות הישראלים באשראי ב-2024

השנה עלו בחדות ההוצאות בכרטיסי אשראי לעומת עלייה מתונה ב-2023. רק ברבעון האחרון חלה קפיצה של כ-11% בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. עליות בתחומי ההלבשה ומוצרי החשמל מלמדות: חזרנו לקנות, ולא רק את מה שצריך

ליעם אדיב צילום: ללא
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי | צילום: רויטרס

במהלך שנת 2024 זינקו הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בשיעור של 9.8%, זינוק משמעותי לעומת עלייה של 1.4% בשנת 2023 – כך מדווחת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי הנתונים, רק ברבעון האחרון של השנה חלה עלייה של 10.9%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מדובר בהתאוששות בצריכה הפרטית, כאשר הזינוק המרשים ביותר נרשם בתחום מוצרי התעשייה – הכולל הלבשה, הנעלה ומוצרי חשמל, עם עלייה של 19% - יותר מפי שניים מקצב העלייה בשנה הקודמת. ניתן לגזור מכך חזרה משמעותית של הצרכנים לקניות בתחומים שאינם חיוניים בשנת 2024.

גם בענף השירותים נרשמה התאוששות דרמטית, עם עלייה של 9.8% לעומת ירידה של 3.6% בשנת 2023. בולטת במיוחד העלייה בהוצאות על טיסות, תיירות ואירוח שזינקו ב-31.6% ברבעון האחרון של השנה.

קבוצת המוצרים והשירותים האחרים, המהווה את הנתח הגדול ביותר בעוגת ההוצאות - 45% מסך הרכישות בכרטיסי אשראי, רשמה עלייה של 6.8% בשנת 2024.

ברבעון האחרון של השנה, נרשמה האצה משמעותית עם עלייה של 10.4%. בתוך כך, בולטת במיוחד העלייה בענף ציוד ושירותי תחבורה שזינק ב-14.9%, ובענף המחשבים והתוכנה שעלה ב-11.7%. לעומת זאת, נרשמה ירידה של 2.7% בהוצאות על דלק, חשמל וגז.

עוד דיווחו בלמ"ס כי הוצאות הישראלים על מזון ומשקאות, כולל שירותי מסעדנות, עלו השנה ב-8%. הנתונים מראים שההוצאה על מזון ומשקאות מהווה 16% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי. הנתונים שפורסמו מבוססים על דיווחי כל חברות כרטיסי האשראי בישראל ומתייחסים לרכישות של ישראלים בארץ בלבד, כשהם מחושבים במחירים קבועים (בניכוי השפעת האינפלציה).

תגיות:
כרטיסי אשראי
/
הלבשה
/
דוח הלמ"ס
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף